Bröstoperation del 2.

   2022-07-11 - 23:09:49
Då kör vi en liten del till av min bröstoperation.
Sist jag skrev så la jag ner mobilen då jag försökte klara av första natten hemma. M skulle upp och jobba och eftersom jag hade problem i sängen och fruktansvärt ont så tof jag ju soffan. Som jag skrev var jag ju vaken i princip hela natten så hörde även bomben de försökte spränga pressbyrån här med😅
 
Kan berätta lite om mina implantat emellan.
Jag har MENTOR-implantat "Siltex Round High profile xtra gel breast implant" på 515cc i strl.
Vid lyft lägger man normalt inte mer än ca. 400cc implantat men min kirurg tyckte 515 skulle bli bra då jag sa jag ville öka på storleken vi bestämt innan. Han vågade inte lägga ännu mer (tänkte inte på det heller) för bröstet kan spricka om man pressar o för mycket vid ett så pass sargat bröst som skapas vid lyft.
Vid lyft öppnar man upp hela bröstet jämfört när man bara petar in ett implantat framför eller bakom bröstmuskeln vid en vanlig förstoring.
 
Hur som helst så var första dagarna FRUKTANSVÄRDA!
Jag hade så ont och fick trycka så mkt morfin och postafen då jag mådde illa konstant! Jag kunde knappt äta! Dag 3 eller 4 tof jag mig i alla fall ut på en promenad med djuren till parken. Det var kämpigt pga. Smärtan och att trycket över bröstet gjorde mig andfådd av att bara öppna ögonen typ!
Behån klämde hela tiden och fjorden ont över min känsliga magsäck. Den var JÄTTETIGHT!
 
 
Jag kämpade på och efter 1v åkte vi upp till kliniken igen för att kolla dom och plocka några stygn.
Allt såg jättebra ut och jag fick en behå i strl M också och sen kändes mycket bättre än S. Jag hade inte kunnat sova på nätterna innan pga. att den satt så otroligt hårt. Några stygn plockades bort och nya bättre förband lades på. Fick med mig extra förband så jag kunde byta varannan dag.
 
 
Fick inte duscha dom än utan det var raggardusch som fortsatt gällde och tvätta håret med huvudet uppochner. 😬
Men det var fasen jobbigare med gipsad arm än detta!
Återbesök igen 1 v senare. Då plockades sista stygnen och bh nr 2 som man ska byta roll efter 5v provades ut och jag satsade även på en sport-bh eftersom jag tränar väldigt mkt. 
70F i den vanliga och 75E i sport-bhn i strl.
På onsdag är det dags att byta behå och jag som börjat trivas med dessa kompressions/läknings-behåar nu ju! Har en telefontid med sköterska för en den frågor imorgon och ska då se om hon tkr de ska skicka en annan strl i främst sport-bhn då jag redan nu kan ha på innersta låset. Tanken är mN börjar på yttersta och efter den töjer sig går man längre in. Den är lite stor så måste nog bli 70 i den med.
 
I början ville jag bara tjuta, slita ut implantaten, springa, kräkas, gå ut på krogen, sova konstant, osv. Så det växlade konstant och jag undrade bad i helvete jag hade gjort med min kropp egentligen!
Det var sjukt förvirrande!
 
 Nu fick jag äntligen börja duscha normalt och byta förbandet varannan dag ca. tills alla sårskorpor skulle var borta och häromdagen så hände det! Jag har en liten skorpa kvar som får vara utan något täckande. Resten är nu tejpat, runt bröstvårtor, det raka snittet ner och snitten under brösten i veckan 
Det är fortfarande knöligt och "korvigt" på flera ställen men beror på att det är sytt med massa stygn inuti och det kan ta iaf 2 månader till innan de löser upp sig och man ser ett mer korrekt resultat.
(Det korviga som är sytt.)
 
Idag är smärtan mkt bättre, jag kan lyft armarna men det är jobbigt när det är något som är för högt upp. Då ber jag om hjälp när inte envisheten är för stark!
Brösten sjunker sakta sakta och det är så spännande att se var allt kommer landa sen!
 
 
Lite bilder
Här tejpade! Man ser hur det drar I huden på magen från stygnen.
 
Ytterligare en bild på "korvarna" som kommer försvinna. Gör de inte det helt så kommer man finslipa lite med lokalbedövning.
 
När alla skorpor nästan hade lossnat.
 
Ännu så länge är jag jättenöjd med mina nya bröst och nu är det bara att vårda dom ömt, vänta, vänta, vänta och vänta på att de ska sjunka, kapsla in sig fluffa till sig och "bakas klart" så om nåt år så är de väl helt klara ungefär.
 Favoritbehån som jag hatat så mycket men nu älskar och inte vill byta ut! Här har jag släppt kompisarna på grönbete en liten stund för att lätta trycket på dom.
 
Det är var jag står just nu i min bröstoperation!
Fortsättning kommer såklart att följa och har någon frågor så ställ dom mer än gärna
❤❤
 
Nu är det godnatt!

Kommentarer
HEEST

Skönt att det läker som det ska. Och hoppas att det fortsätter så.

2022-08-20 - 13:09:54

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0