REUMATISMENS KÄFTAR!

   2014-03-13 - 21:45:24
Jag har nu i närmare en vecka varit MYCKET sämre i mina fingerleder, det började egentligen när vårvädret började komma och klimatet slog om lite. Jag har dock aldrig någonsin haft så ONT i en MCP-led förr och nu har det varit ohållbart alldeles för länge. I morgon lyckades man i alla fall få in mig på en akuttid på US -reumatologen i Linköping så jag ska dit och se vad dom kan göra ...Om dom redan då kan ge mig kortisonsprutor i MCP lederna (MCP-lederna är samma som knoglederna i händerna för dig som inte vet) jag har ju X antal gånger fått kortisonsprutor för mina onda handleder i livet men det var innan dom utredde mig för reumatism vilket jag trodde det kunde vara mycket längre. Ska även på Ultraljud på händerna, vet inte om det kommer bli i morgon det med eller om jag kommer få en annan tid till det senare. Jag måste bara just nu ha SMÄRTLINDRING. Maxdoser på Alvedon 665mg, tradolan, celebra, värme, kyla, rörelser INGET fungerar åt något håll så det måste till starkare grejer. Det är höger lillfinger som har den värsta MCO leden nu men ringfingret bredvid är helt klart påverkat också. och det bultar lixom uppåt i underarmen också. Jag har också känt av i tårna sista perioden och särskilt en tåled, men alla är i princip ömma när jag vickar på dom.  WHY MEEE:( Tur jag inte är spruträdd och tål mer smärta än många andra dessutom =) Jag hoppas även på ett stöd för just dessa leder...får se vad dom säger i morgon då. *håll tummar, tassar å tår för mig*
 
Så i morgon möte med AF och jobbet klockan 9, sen klockan 10 ska jag åka till Linköping å "amputera händer och fötter" sen ska jag hem och.....jaa se om jag ska vara kvar på jobbet. Saker är inte helt självklara då AF fattat väldigt mycket misstankar ...får berätta mer om det sen om det blir tillfälle.
 
Så det KAN hända att jag kommer gå från mitt jobb imorgon och helt enkelt ha gjort mitt där!!!
 
Sad but true...men sköter man det inte som det ska skötas så blir det konsekvenser ....det vet väl alla?!
 
Nu ska jag sova,  vi vaar tydligen för många i personal idag så jag fick gå hem efter 2 timmars jobb...jaja det är mycket som inte känns som det stämmer....fortsättning följer i morgon!
 
Kram på Er alla <3

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0