NÄR TRÖTTHETEN ÄR FÖRLAMANDE Å LUSSEKUKARNA TREVAR I SKALLEN!

   2013-11-07 - 21:01:00
Jag är så TRÖTT...KONSTANT!
Visst jag har slutat med Stratteran i väntan på att licensen till Läkemedelsverket blir klar, och jag kan börja med Metaminan. Kan mycket väl vara det som gör mig så apatiskt trött just nu sa de på apoteket!
Varit hos Catharina å druckit smarrig glögg, pepparkakor, lussebullar å mozartkulor...vi börjar tidigt i år vi=)
undrar förresten om man ska baka några (känsliga varnas) "lussekukar" i år :)
 
 
 
 
Sover en hel natt, vaknar på morgonen, kissar hund, somnar om till fram på förmiddagen, går upp, tar ett bad...ev. ut om Pia hör av sig och vill ut i skogen. Annars kryper jag helst ner i snarklådan igen. Orkar inte göra ett skit här hemma...ett tag var jag ju på G som sjutton...men nu har det verkligen hänt något åt andra hållet:(
 
Borde gå igenom förrådet nån dag å kolla va idioterna rövat åt sig, men hur ska jag ORKA?
 
GE MIG MIN MEDICIN NUUU, jag vill se om det fungerar!!!
 
 
INFO:

Metamina utgör en medicinering mot ADHD som används undantagsvis och endast på licens. En uppdaterad version av information om ADHD Medicinen Metamina hittar du hos ADHD och ADD Metamina med en hel del frågor och svar ställda i diskussionen om att behandla med ADHD med dex-amfetamin.

1. Centralstimulerande Medel
Metamina

2. Sammansättning
Verksamt ämne: Dexamfetaminsulfat 5mg.
Hjälpämnen: Potatisstärkelse, laktos, mikrokristallin cellulosa, gelatin, talk och magnesiumstearat

3. Läkemedelsform
Tabletter, vita plana runda tabletter med 6 mm diameter. Tabletterna är instansade på ena sidan med koden R130.

4. Kliniska uppgifter
4.1 Terapeutiska indikationer
Metamina är ett licenspreparat. Utskrivande läkare måste i varje enskilt fall ha ett godkännande från läkemedelsverket. På vissa kliniker finns sk kliniklicenser, vilket tillåter behandlande läkare att föreskriva läkemedlet utan föregående licensansökan.
Dexamfetamin är ett centralnervöst stimulerande läkemedel, vars huvudindikationer är behandling av narkolepsi och allvarliga former av hyperaktivitets-, impulsivitetskontroll- och koncentrationsstörning (AD/HD), där andra åtgärder ej är tillräckliga.

 

Biverkningar
Vanliga:
Allmänna: Initialt övergående buksmärtor och huvudvärk.
Gastrointestinala: Nedsatt aptit, viktminskning, muntorrhet
CNS: Dysfori, eufori, trötthet, sömnproblem.
Mindre vanliga:
Allmänna: Marginellt minskad längdtillväxt.
CNS: Exacerbationer av tics vid ticssyndrom som t ex Tourettes syndrom.
Sällsynta:
Gastrointestinala: Dålig smak i munnen, illamående, diarré och förstoppning.
CNS: Agitation (ffa vid hjärnskadebakgrund), aggressivitet, ökad rastlöshet, yrsel, förvirring, psykotiska symptom, affektiva symptom, förvärrade sterotypier (ffa vid autism eller autistiska drag).

 
GOD NATT!

Kommentarer
Camilla

Haha, den bullen alltså :'D

Svar: Hehe... aaah den e lite fräck asså:P <3 kram
ninemile

2013-11-07 - 21:22:31
URL: http://camillas.forme.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0