HJUL LAGER

   2013-11-04 - 21:49:52
Förra helgen när syrrans man Pata satte sig i min bil, lagom bakis å på väg till svärmor för att äta mat så sa han direkt -du måste kolla ett hjullager på bilen, antagligen vänster fram...Fick en tid idag och jäsikens ...han jobbar på "bilprovningen"( eller vad det kan tänkas heta där nuförtiden...) Dom hade satt upp en timme på mig på verkstaden och jag och Bobby gick till Djurmagasinet under tiden. TB ringde nästan direkt och sa att det var som vi Pata sagt och att jag inte ens kunde få åka hem med bilen för det var riktigt illa. Det skulle nu ta någon extra timme att få bilen fixad. Då gick vi till Arken Zoo också, när man har liten vovve med sig blir man ju lite begränsad var man kan ta vägen:S
 
Sen gick vi en promenad och sedan gick vi till TB och satte oss och väntade hos dom. Då fick jag veta att de behövde en del som de hade hittat på ett annat ställe nu så dom var på väg att hämta den och det skulle ta liiite längre tid. Efter 3.5 timme var bilen i alla fall klar=) (tur man valt en bil med 7 års nybilsgaranti:P)
 
Åkte sedan förbi djuraffären i Eneby å köpte kex till Bobby (megakex) och så åkte vi hem. Sov en timma och skjutsade sedan Helene (grannen) till hennes bil som oxå var på verkstad fast här i Finspång.
 
Det märkliga är att min hund knappt visat livstecken sedan vi kom hem efter dagens påfrestande äventyr...han lever ja, det gör han faktiskt...men han har varit helt slut! Aldrig upplevt det med honom förut.
 
Nu har vi i alla fall nattat oss, i morgon ska jag på besök på en ev. blivande arbetsplats, även det i stan...men då får lillvovven vara hemma=)
 
Ni bara MÅSTE klicka HÄR så får ni se ett hunderbart klipp på Buset
 
Å så lite bilder såklart=)
 
 
Nattinatt
 

Kommentarer
Maria

Åh vilken söt liten voffsing =) Tur att ni fick bilen fixad =)
ha en bra dag och lycka till på arbetsplatsen. Kram

Svar: Tack tjejen=) Och det gick jättebra på arbetsplatsen....more to come i dagens inlägg...massa love från mig å Bobby <3
ninemile

2013-11-05 - 09:02:41
URL: http://www.mariamalmgren.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0