GÖR NÅGOT INNAN DET ÄR FÖRSENT!!!

   2011-06-08 - 23:27:33

ALLT ÄR PISS.....DU ÄR PISS!! HAN ÄR PISS OCH HON ÄR PISS!!!!!!!!!

Jag kommer att byta det mobilnummer jag haft i ca 15 år...får ju fan separationsångest...Har skaffat ett nytt nummer...men det har jag redan tappat bort:S Men nu ska jag ändra numret på mitt abonnemang...forever och det ska vara riktigt skyddat!
Nu är det NOG!!! Han fattar verkligen inte att hans falska sjuka skit sakta dödar mig...eller sakta....haaah det verkar gå ganska fort just nu!!!
Det sjuka är att snart är allt klart...alla dokument...allt för att hjälpa dom som kommer stå kvar här utan mig...!!!
Han kan då få ta den 4000:- bäddmadrass som han så snyggt förstörde tillsammans med ett antal kuddar....kuddarna räddade jag...men madrassen går inte att göra något åt!!! Han skulle ersätta den ...jag har väntat i flera år!!! Han skulle betala den nya och få den gamla med sig på kuppen...PLÖTSLIGT är det som om han aldrig i hela helvetet snusat i min säng.....SOVIT med snus och förstört ett skit...!!! Eftersom de omkring mig minns då det hände så kan jag stämma honom i rätten....om jag orkar, jag vete fan om han är VÄRD energin lixom!!!
Han har nämnligen träffat en brud för några månader sen och han törs inte berätta det själv...de e så jävla fånigt så man spyr!!! Sen gnatar han på om saker jag gjorde för flera år sedan då vi inte ens var tillsammans...ett typiskt skydd för att döva sitt eget samvete för vad han gör just nu!!!

Han har hållit mig uppe när jag vinglat på avgrundskanten...men nu gör han ALLT för att sänka mig istället!!!
Det jävliga är att han är lika ful å falsk som resten av dom:( Trodde inte det om honom...FEG!!!
Han behöver inte höra av sig mer....han skriker i luren om jag ringer.....NÄR HAN HAR NÅGON ANNAN I NÄRHETEN, men sen ringer och messar han när han är ensam...!!!

Han får MIG att se ut som en IDIOT!!! Men jag skiter i vilket...jag är fortsatt bara TOM!!!

Vad spelar HVB hem  för roll?
Vad spelar DBT (IGEN), KBT, MBT för roll?
Syrsagården?????  






Personer med ADHD har en lägre aktivitet i hjärnan än normalt, av de båda signalsubstanserna noradrenalin och dopamin. Noradrenalin reglerar främst vakenheten och dopamin reglerar bland annat "tillfredsställelsen", alltså hur pass nöjd man känner sig.

Hos ADHD-människor kompenserar hjärnan den låga aktiviteten hos noradrenalin och dopamin med att utsöndra adrenalin. Det är denna mekanism som, något förenklat ligger bakom dessa personers avvikande beteende.

Lite noradrenalin ger en dålig vakenhet, vilket gör att det blir svårare att koncentrera sig och gör att man blir mer benägen att fatta ogenomtänkta beslut, det vill säga man blir impulsiv och okoncentrerad. Man får också en dålig uthållighet eftersom man har svårt att stå emot impulser om att påbörja nya aktiviteter. Lite dopamin ger en låg tillfredsställandegrad, vilket gör att man har lätt för att vara missnöjd med saker och ting och lätt blir uttråkad, vilket omgivningen ofta missuppfattar som att man är negativ och sur i största allmänhet.

Mycket adrenalin gör att man känner sig rastlös och får svårt att sitta still. ADHD-människor behöver utöva sina intressen i ett tempo som omgivningen uppfattar som högt, och på sitt eget sätt. Omgivningen visar ofta dålig förståelse för detta, och ADHD-personen får ta emot mycket kritik för sitt sätt att vara, ett faktum som leder till frustration och dåligt självförtroende. Det leder också till att ADHD-personerna, som brukar vara mycket kreativa, skarpsinniga och intelligenta, får svårt att få utlopp för sina positiva sidor.

ADHD-personer kan uppfattas som temperamentsfulla och man säger ofta, lite nedsättande, att de har ett "häftigt humör". Dessa "humörsvängningar" är dock ingenting annat än normala känslomässiga reaktioner på olika händelser och stimuli. ADHD-personer blir inte arga utan anledning, det som skiljer dem från vad vi kallar normalt är snarare att de reagerar kraftigare och fortare än andra, och att de inte är lika benägna att undertrycka sina känslor. Det handlar alltså inte om känslomässig labilitet eller allmän surhet, något som många tyvärr tror. ADHD-personernas känslor blir därför ofta nedtryckta eller ignorerade av omgivningen, vilket leder till etta antal negativa konsekvenser, som dåligt självförtroende, känslomässig avtrubbning, etc.

Mycket adrenalin gör att man känner sig rastlös och får svårt att sitta still. ADHD-människor behöver utöva sina intressen i ett tempo som omgivningen uppfattar som högt, och på sitt eget sätt. Omgivningen visar ofta dålig förståelse för detta, och ADHD-personen får ta emot mycket kritik för sitt sätt att vara, ett faktum som leder till frustration och dåligt självförtroende. Det leder också till att ADHD-personerna, som brukar vara mycket kreativa, skarpsinniga och intelligenta, får svårt att få utlopp för sina positiva sidor.

 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0