DE E FETT MED SNOPPAR I BALETT

   2009-03-20 - 18:59:34
I går bjöd systeryster med mig på moldaviska nationalbaletten som dansade




Jag må säga att det var en ganska intressant upplevelse för oss båda då ingen av oss tidigare varit på balett...
Nu har vi i alla fall kommit fram till att vi hade rätt på en del punkter som vi gissade oss till innan vi ens kom dit...
1. att det skulle vara massa gamla kärringar där
2. Att dom faktiskt HAR såna små balettklänningar på sig
3. att dom ställde sig och apploderade då det var slut
4. att folket dessutom skrek BRAVO BRAVO då det var slut...*haha patetiskt* så syrran å ja skrek några andra saker på ryska innan vi gick, har inte så stor aning om vad det betydde egentligen:)

Första delen hade jag fullt sjå med att hålla reda på vilken hoppande bula i trikåer som var vem...ja för det var ta mig sjutton det man fastnade på...så nu har vi dessutom insett VARFÖR det är så många äldre kärringar som går på balett o stinker tantparfym...för att se yngre karlar o deras snoppar skutta omkring på en stor scen...:S

det var lixom fruktansvärt svårt att slita sig från just bulan och vi undrade lite och disskuterade friskt huruvida dom kan tänkas ha snopp-inlägg eller inte...*haha*
Alltså annars måste det ju innebära att någon med liten snopp får dunderångest av att ha trikåer och skutta omkring sådär, dessutom kan ju inte ALLA av dom ha lika stora ballar lixom...vilket dom faktiskt hade...eller får bara dom med rätt mått dansa balett?
:O
Och kan någon förklara för mig vad som händer om någon får ståfräs på scen??? är det då de två reservdansarna hoppar in???:O Vi var i alla fall mycket överens om att han som fick spela kung i kvällens föreställning nog hade "stånd-problem" eftersom ja visst han hade trikåer, men en lång kungaklädsel om sig också...så vi enades helt enkelt om att han var drabbad denna kväll och egentligen skulle han snurra omkring med de andra...men nu fick en reserv göra det;)

Efter pausen då andra delen börjat kunde jag så smått fatta att hela grejen hade en handling förutom att snopparna snurrade omkring där uppe på scenen...
nu till en annan sak....

KAN NÅGON FÖRKLARA FÖR MIG HUR MAN KAN HA RAKA BEN SAMTIDIGT SOM MAN HOPPAR RAKT UPP I LUFTEN OCH VIFTAR PÅ FÖTTERNA?????

Jag har prövat och prövat och nej det går inte!!!
Dom måste va dopade!!!

Så nu har jag alltså tillsammans med min gulliga syster sett dopade ryska eller moldaviska eller va det nu var snoppar i trikåer som vifta på sina fötter...eller ja någe i den stilen...








Precis nyss kom jag hem från mamma o pappa där jag hade varit ett varv...när jag står i korsningen hem så står snuten plötsligt breve mig och ja ba eehhrmrmmm och lirkar in bältet och sätter på mig det...men jag sätter det under armen som ja har rätt ofta för att det bara e i vägen annars...å så ser ja hur de kommer efter mig å stannar precis breve mitt garage o ja ba jahapp...å så kommer en av dom fram och jag hade kvar bältet på mig för att de skulle se att jag hade det hahahaha....så tog ja loss det och han ba -va konstigt du har bältet på dig...ja ba ja finns det nån lag på HUR man ska ha å det...????
Sen snacka vi lite inälvor å sånt å sen fick ja blåsa såklart å ja hade inte körkort heller så dom kolla upp mig med o de var ju grönt;)
Dom va i alla fall jävligt trevliga:)

nu ska ja nanna:)
*mwah*



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0