MÅS BEBIS

   2009-06-07 - 21:31:53
I dag ringde Idde då han och ungarna hade hittat en måsunge som inte kunde resa sig och som andra fåglar var ganska elaka på:(
bestämde mig för att jag skulle åka och hämta den och sen se vad jag kunde göra för den...
Ringde Pia på viltjouren och dividerade lite på vägen=)
När jag kom stod en gubbe på en balkong och han fattade nog vad jag var ute efter för han sa att den sitte här under...jag kom fram och där sitter en liten dunig parvel som inte kan resa sig och ta sig bort från hemska mig:(
Så jag lägger min handduk omkring den lilla kroppen och lyfter den försiktigt ner i transporten ....idde och ungarna kom ut och sa hej då till den och så åkte jag och pippin som vi döpte till FALO...eller ja syrran gjorde de;) mot Rejmyre där jag skulle möte Pia...Falo sov och vilade nästan hela vägen i den mysiga handduken...=)

mötte upp henne vid glasbruket, lämnade över Falo till henne och även hon konstaterade att han sprattlade på båda benen så det verkade inte vara några ben brutna där, vilket vi befarade i början...

Sen åkte jag hem igen ...och jag har nu fått veta att Falo nog är så svag för att han inte fått tillräckligt med mat:(
Han ska få äta upp sig några dagar och sen får vi se hur det går=)

I morgon ska jag tatuera mig igen...=) Very najs asså:)

Har varit i stugan en snabbis för mormor o morfar är där och morfar kollade lite grejer han ska fixa till min bil nu i veckan=)

I morse var jag o Leffe runt på varsitt håll och lämnade ut valsedlar för Piratpartiet=) och Joey passade på att kolla in köket på Nyhems skolan;) *hahahaha ooouppps*

Nää alla ni söta ...nu ska jag spela lite mer sims3..det är det jag gjort några dagar nu :)


Njuter i solen

FALO




Puss

Kommentarer
Anonym

Hej, jag har hittat en mås unge som trilla ur ett bo som alla måsar attackerade och så så jag tog hem den i min katt korg för att rädda den och det vill ibnte äta?, hur gjorde ni och lever den?



[email protected]

(snälla)

2009-06-17 - 20:33:58

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0