OPERATIONEN

   2009-12-15 - 16:18:07

ok...kom till inskrivning på onsdagen och träffade en tjej som jag hängde lite med. Fick lite småpanik när mamma åkte oh jag kände mig helt ensam men tjejen var jättebra att snacka med så vi pratade lite om det å sedan var allt bättre...
Vi fick varsitt rum på patienthotellet första natten eftersom avdelnigen var full.jag fick till stor LYCKA veta att jag skulle vara klar för op. redan 06.30 på morgonen.
Tog xanor på kvällen, var lite hispig...så på morgonen så var jag ganska flummig...lite mer än vanligt på en xanor så kanske kroppen skyddade mig på sitt sätt också?!
Gick till avdelningen och fick någe morfinpreparat och lite annat skit som var så äckligt att jag nästan fick upp det igen...sen la jag mig på min säng och bara väntade på att åka till op...med snygg operations skjorta och stödstrumpor på mig:)
Sen minns jag inte mycket...vet at jag låg i en säng på op. att en läkare kommer och skriver på min mage...sen är det plötsligt min tur och i dimman åker jag in och jag tror jag var å kissade innan:S men jag minns inte riktigt:O
Får lägga mig på operationsbordet...får en snygg grön mössa på mig, minns hur allt går i en ryslig fart...ekg, pluppar i pannan för att mäta hur djup min narkos var,kanyler sätts i mina händer  och så säger någon att ja nu har vi börjat ge dig narkosmedel och så får jag en mask öer ansiktet som det går ganska tungt att andas i....sen är allt SVART!!!
Vaknar till av att någon pratar med mig och pratar om att kissa...jag fattar noll...får ett bäcken inpetat under mig å ja tänker no way!!! hör något om mycket i blåsan och blir tappad.
Sen minns jag inget igen...hamnar på avdelningen...får mer morfin...folk fipplar med droppet...
Jag bara ÄR...det är en galla på avdelningen hon verkade ganska pigg, hon hade kommit in med amulans natten innan. på kvällen komer en tjej in i sängen bredvid mig...också GPS :) YEEAYYY!!!
sent på kvällen kommer det in en spätta som härjar som fan...hon slamrar, tappar saker, smäller i dörrarna, och rantar omkring hela tiden....ringer på röda pluppen...har inte kunnat kissa så bra...känns som ja e superkissnödig...men varje gång kommer bara lite...en jättesöt sköterska kommer in och gör en bladder scan på mig...typ helt fylld blåsa...hon satte kateter och tog bort min toma dropp påse...vaknar till att hon är inne och tömmer den en gång, får öronproppar sen sover jag några timmar.

ett två ett två upp på tååå....på morgonen kommer en jätteklämmig liten sjukgymnast och ska härja med mig...hon tar mig på promenad i korridoren och får mig att vicka larvigt på tårna;)
Hon tjatar även på mig att blåsa i min blås som tränar lungorna och får bort slem så man unviker lunginflammation.
Blir kompis med tjejen bredvid och sedan är det VI ända till utsktivningen :)

Tiden gick till att få i sig vätska och sova i princp....å att ja o min nyfunna vän ojjade oss åta våra uppsvälda magar ...vi funderade lite på om vi egentligen hamnat på en fertilitetsklinik hahahaha......

Fick komma hem i lördags...och sedan dess har jag fått i mig någorlunda av det jag ska men inte superbra...jag kan inte äta redda soppor nu ....jag får kväljningar av bara tanken...mycket beror på att jag såg vad de gjorde varma soppor av på avdelningen....:S dom tog en färdigrät me körr, potatis å sås å körde i mixern helt enkelt...fy fan va äckligt!!!!!

Får mest i mig youghurt och har naggat på lite barnmat...haha man e verkligen en baby igen:O

har problem med kalciumtabletterna som e svinstora och ska tuggas och järntabletterna för de luktar as....men annas får jag i mig alla piller och även sprutan varje da mot blodproppar:)

Såren ser bra ut...inga inflammationer eller så....ett av dom gör lite ondare men är lite större med...men det ser bra ut...ska ta stygnen på måndag:) Sen ska jag preparera ärren med cicatrix och tejp:) så dom blir riktigt snygga:)

kul att man fann några nya vänner på avdelningen faktiskt=) Och underbart att jag har de här som kämpar med mig:)

I dag hade jag gått ner typ 3 kg:)



Love all of ya=)




Kommentarer
Annika

Skönt att allt har gått så bra! Nej redda soppor klöks jag också av bara jag tänker på det..men det är smaken som avskräcker mig! gillade det innan men efter att ha tvingat i sig det under sjukhustiden så klarar jag inte av det nu! blä! kram

2009-12-15 - 22:01:45
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/
sara

hej.. känner minsann igen rummet du låg i. vilket nr hade du där? jag bodde i rum 7. på höger sida, 1 sängen.

2009-12-19 - 18:36:43
URL: http://tjocksingelmamma.blogg.se/
ellie

Kul o läsa om op.n.. gamla minnen kommer tbx:)Skönt att de är gjort nu :)

2010-01-25 - 21:57:30
URL: http://metrobloggen.se/maxi2mini

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0