Nya vägar i livet!

   2023-10-03 - 22:20:31
Jag vet att det inte blivit mkt bloggande sista tiden men jag har ju lite skumma hobbies och har dessutom återhämtat mig efter en tuff tid!
 
Idag hände något jag faktiskt aldrig trott jag skulle göra, men som jag egentligen borde gjort för 20 år sedan. Jag har sökt till den utbildning jag är ämnad för!
Det finns planer med detta och studierna är på bara 1 år men kommer ge så mycket. Nu ska bara kommunen godkänna utbildningen då den är på annan ort så de får pröjsa den. Sedan finns det planer att om 2 år även kunna jobba ideellt inom området jag nu vill utbilda mig till.
Det är dags nu! 
 
Idag kom ett nytt samarbete på posten så håll utkik efter inlägg om det inom kort.
Mycket som händer nu! 
Jag har även tackat för mig på Tiktok på obestämd tid då det blivit en plattform enbart för vuxenmobbing vilket jag inte kan stå bakom! Så nu får lekstugan fortsätta utan mig!
 
Idag har jag o vovvarna gjort snask!
Igår var vi hos veterinären och de misstänkte till 90% att ham fått diabetes. 
Han hade socker i urinen men efter fler prover kunde vi andas ut och han har antagligen drabbats av Fanconis syndromet. Det är lite höga njurvärden och vi anade att det kunde vara det eller diabetes. 
Fanconis är en njursjukdom som drabbar fler och fler hundar som får ben och godis med torkad kyckling som dessutom produceras främst i Asien. Man har hört om denna sjukdom men tänkt att det kanske är överdrivet eller oklart om det är så att de faktiskt kan bli sjuka av dessa kycklinggodisar. Steffe är ju galen i det! Nu har vi kastat allt vad dessa heter åt helvete och istället har jag o djuren nu tillsammans tillbringat tid till att göra eget godis o torkat rostbiff och kycklingfilé. Det blev smaskens tycker dom!
 
Passade även på att baka lite kolasnittar när det ändå regnat hela dagen!
Vi har även bytt ut stolarna i vardagsrummet, men det är inte klart ännu så bild kommer senare.
 
Annars är det träningen som gäller, och att ta hand om mig själv och djuren o så M såklart. 
Nu ska jag lägga all toxic skit på Tiktok mm. Bakom mig, blicka framåt och göra det jag vill göra!
 
Nu e jag trött, nu ska jag nanna dudden!
 
Solong maddafakkaz....
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0