Stefan inlagd på djursjukhuset

   2018-08-03 - 18:49:00
På lunchen idag ringde dagmatte, jag hörde direkt att nåt hade hänt och hon bad mig komma och titta på Stefan. Han hade umgåtts med 2 amstaff (tror jag det var) och då de blivit osams om en godisbit högg en av dom tag i Stefans huvud. Då jag kom dit (kastade mig i bilen) så har Steffe jätteont och dreglet forsar runt hans mun. Jag tog honom och åkte ner till närmsta veterinär, Evidensia. När jag stövlade in med honom tog de in honom direkt och 3 personer tog hand om oss. Han fick Metadon och de bad oss åka in till valla i Linköping då de kanske behövde skiktröntga hans huvud. Vi åkte in direkt och nu är han kvar där, inlagd. De vill ha koll så inte hans hjärna sväller för isåfall är risken stor att han börjar krampa också. Veterinären på Valla -Men Stefan, du är ju HÖG:) Vår lilla älskade buse, måtte han bli bra fort. Han var så ledsen! Bulor, smärta och vad det ser ut som nu en kraftig hjärnskakning. Hundägaren är jätteledsen och tar på sig allt!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0