En SÄLsynt historia

   2018-04-03 - 20:40:47
Igår fick vi larm om en sälkut mitt i Norrköping. Vi åkte dit mest för att ta oss en titt och sätta upp en skylt att inte gå för nära den då folk var väldigt nyfikna. Det slutade med säkert 30 telefonsamtal och ett omedelbart omhändertagande av oss i samråd med sälrehabiliteraren i Skåne. Vi tog lille "Oskar" till vår viltveterinär som ansåg den vara alldeles för sjuk för att ens klara att bli uppvätskad och sänd till Skåne som planen var först. Infektion, tillbakabildade muskler och uttorkning. Med en vikt på 13kg jämfört med normala 25-35 som den skulle legat på så tog vår veterinär Anders tillsammans med Bengt Röken beslutet att låta den somna in. Det var för mig som varit sälälskare i hela mitt liv otroligt mäktigt att få vara med om.detta möte! Väldigt sorgligt slut för den lilla 2-3 veckor gamla liten liv. Nu är den på SVA (Statens veterinärmedicinska anstalt) för obducering. Blir intressant sedan att se vad som plågade detta vackra djur.
ä Sov gott älskade sälen! För övrigt har jag legat däckad sjuk hela påsken och veckan innan det var jag på konkurs i Borås. Nä nu måste jag fixa inför jobb i morgon nu när sjukan börjat klinga av.

Kommentarer
JUNITJEJ

Stackars säl, men nu slipper den lida!

2018-04-03 - 20:49:56
URL: http://www.junitjejen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0