Borås i min stjärt!

   2018-04-16 - 21:25:47
Idag anlände vi till Borås igen för det 2 i utbildningen med jobbet. Vi bodde på Scandic förra gången vilket var superbra men pga. Olika omständigheter blev det Comfort Jazz vi bor på denna gång. Helt ärligt, vi hade alla lite dåliga vibes redan innan vi kom hit angående hotellet men att det var då här kunde vi aldrig tro. När vi klev in i lobbyn möttes vi av en kulle i grå hoodie och ett "backstagepass med texten CREW på. Han hade noll koll på det mesta kan man säga. Vi fick våra rum och de är som skokartonger. Sunkiga, trånga, och badrummet är så litet att det kan jämföras med en "bajamaja"! Duschen får man parera in i och när jag skulle tvätta foten tog det i väggen för den är så liten😂
"Relaxavdelningen" består av några plaststolar och en tv🤣
Lunchade gjorde vi på Scandic iaf. Men eftermiddagsfika var det på Jazz där vi hade utbildningen idag. Fikat hade de glömt bort och till slut kom en termos kaffe på 9 Pers. (Jag dricker ju dock inte). Pia som har utbildningen fick säga till om nåt å tugga på å då kom det upp en korg med några chokladbitar, chili/jordnötter och chips som de raffsat ihop i lobby-butiken! Till fika??? Pia surnade till så efter 30 min kom de med ett fat ICA-bullar och en termos kaffe till. Hon har kollat andra boenden men det är knökfullt överallt! Enda alternativet var en anläggning i skogen i Ulricehamn. Hon lovade oss kompensations-presenter och när vi kom tillbaka efter middagen på "Bishop" så stod en blomma på mitt rum, en annan fick ett ljus och en tredje en kasse bärs. Några fick biljetter på nån show de är på nu. Vi kan inte umgås allihopa eller plugga tillsammans för vi får inte plats i ett rum, lobbyn har en 2-sits soffa det är allt! Det finns en del till av hotellet 200m bort på andra sidan gatan. Där gick vi och kollade på "uppehållsrummet" som skulle finnas där. Ännu sunkigare och folk sätt med datorer där så vi gick igen. Vi gick och åt på "Bishop" och jag åt pasta. 4 av oss tog burgare och de skulle vara medium. Samtliga var RÅA!!!
Dom fick ta in burgarna igen och göra om och göra rätt, men då de kom tillbaka var en burgare överstekt och en var rå igen! Lökeingarna var dessutom brända! Försök 2
Det slutade med att hon i servisen strök notan! Kocken var tydligen köksmästare, men när vi började kolla omdömen om stället visade det sig vara rätt kass! Dessutom när vi skulle köra oss vilka vägmärken som släcker varann börja jag grina, å då asgarva ja för att ja grinade😂 Sjuka värld! Nu har jag duschat "nålsögat" och ligger i sängen. Annars då? Jo livet rullar på! Jörgen har inte synts till trots att jag ropat på honom varje kväll! Vi hade en hare vi fick in fredagen den 13e med brutet lårben som fick somna in. Skadorna hade lyft den upp på ett garagetak och den flydde ner och bröt sig så illa. Just nu har vi en annan hare, lite större än de sista vi haft och piggare med så vi hoppas verkligen på denna. Vi har även en ekorrunge som nu när hos "korrevakt" under utbildningen. Igår träffade vi även vår nya familjemedlem Stefan❤

Kommentarer
Angelica Wåhlin

Hotellet lät inte alls särskilt bra .. :/

2018-04-17 - 14:24:18
URL: http://angelicawahlin.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0