Sov gott Lakrits & Hallon

   2017-07-14 - 07:48:00
Fick in Lakrits igår, en liten kråka som hamnat på avigvägar och hade skada på näbben. "Lakrits" visade sig ha ett lillasyster, "Hallon".
Fick in dom båda igen efter att Lakrits fått fågelflugeägg på sig och Hallon gjort sig illa under vingen på taggbuskarna. Det gick bra! Men troligtvis hade Hallon gapmask vilket är dödande för fåglar och hade ingen möjlighet ge Axilur då jag ej är viltrehabiliterare med tillstånd ännu.  
Lakrits mådde super, ren, fin, mysig, hungrig å snackig. 
Igår kväll märkte jag dock att något hände, han började tappa av och blev väldigt tyst och ville inte ha maten längre.
Kände att det nog var över, och nu på morgonen fann jag även honom i lådan då han flugit vidare till de blå skyarna tillsammans med Hallon. 
Fågelungar SKA ur boet INNAN de är flygfärdiga!
Men är de skadade är det i behov av vår hjälp!
 
Sov gott mina älskade änglar!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0