KÖTT!!!

   2015-05-14 - 11:09:00
Helt seriöst...GE MIG KÖTT!!! 
Skulle kunna döda (dock inte ett djur) för en stor saftig STEK :D I går satt ja å käkade rå fänkål och ville ha glass samtidigt...😂 undrar om jag är skengravid! 
 
Igår var det återigen bakande som gällde...om en vecka har jag slutprov i grundutbildningen för att sedan ta nästa steg in i kockförgreningen och öka tempot och finesserna ytterligare på min väg mot a l'a carte kock vilket jag kan titulera mig som i mars -16.
 
Mina kalljästa rågbröd slog alla med förtjusning då de blev "anabolabröd" 😝 
Gjorde även Lotten underbara glutenfria bröd.
 
Idag fyller catthis 76 år och det är ett år sen vi kom hem från Turkiet ...vi ska åka igen...:)
 
I tisdags bakade jag chackrutor, tartletter och rabarber/ingefära och jordgubbsbullar ...MUMS!
 
 
Dessutom en riktig solskenshistoria...min geocachebug "might" som en tysk suttit inne på över ett år blev kontaktad på tyska av en i geocachinggruppen och det visade sig att personen varit sjuk länge..igår kom det efterlängtade mailet att might placerats ut i världen igen 💜 

Kommentarer
Annica

Vilka bakverk!!

Svar: Tack raring
ninemile

2015-05-23 - 11:36:10

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0