LITEN KILLE MED OND SVANS!

   2014-02-26 - 19:47:00
I går kväll när jag sovit några timmar vaknade jag igen av att Bobbsan härjade runt bredvid mig. Hade märkt han var lite "naggig" på sin svans, men kliade sig lite här å var igår så jag kollade om han hade loppor, men det fanns inga :) började känna på svansen och han verkade lite öm i övre svansdelen, några cm. Från svansroten men kände ingen direkt svullnad. 
Tog en liten lampa och kikade lite för han var riktigt "naggig" på svansen nu och då såg jag typ sårskorpor som han slaskat på som hängde i pälsen! Gick upp, ställde lillen i duschen och tvättade svansen och sedan rotade jag fram halskrage och "viatop" som är klådstillande/antibakteriell gel för djur.
 
 
Tvättade ordentligt med alsollösning och hade på gel och krage, MEN då fick jag sanningen i ansiktet att hans nos är bra mycket längre än vad Joeys var och han nådde precis så han kunde fortsätta "nagganagga" på svansen :( då la jag ett omslag med alsollösning och bandage dessutom över natten.
 
Var på fortsatt utbildning på jobbet i morse. Plockade upp chefen vid 8 och Bobby fick vara med eftersom det skulle bli en kort dag för mig på jobbet och jag skskulle fixa större krage, samt kolla om det var nåt med analkörtlarna hos Maria på Arken.
 
Åkte till smådjurskliniken, fixade större krage, sen till Arken där Maria och Linda konstaterade att det var violkörteln som var inflammerad. Tydligen (hrm hrm) så har de en körtel just där på svansen som KAN bråka ibland. Speciellt på schäfrar.
 dom smorde på lite salva och jag tog bort det tillfälliga bandaget och nu har såret börjat se bättre ut. Så nu...hålla rent och torrt, smörja med gel,  å krage på när han inte är under uppsikt. Så ska det nog bli bra för mitt  lilla hjärta. 
 
Varit hos Catharina å gjort hennes naglar, å fikat. Och så åkte vi och gjorde mammas naglar också. 
Bara mina egna jag inte orkar ge mig på :S
 
I morgon blir det en ledig dag innan sista förberedelserna på fredag inför lördagens medlemsöppning. 
Och så ska jag sätta mig och lägga in scheman etc. I datasystemet.
 
Nu ska vi försöka sova, ska prova att rätta in lite nya fräscha kanaler på tvn ...gäller ju att passa på så länge man har en extra "parabol" vandrandes här hemma. Han har kommit till ro nu med i alla fall :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0