TILL MINNE AV JOEY!

   2013-04-21 - 18:19:00
 
 
Den dagen kommit, den dag jag fruktat.
Vi har kommit till avskedets stund
när jag ska ta farväl av min Joey,
Du min älskade, trofasta hund.
 
Jag minns dagen Du flyttade till mig.
Det var november, en mörk vinterkväll
och den första snön föll för året.
Du var vackrast av alla hundar i världen.
Du var liten, osäker och snäll.
 
Du var tillgiven som ingen annan,
busig men ändå lugn och jag minns
så mycket roligt vi haft.
Tänk så mycket vi upplevt tillsammans
även om matte inte alltid mådde bra.
Du fanns där.
 
När jag var sjuk var Du trofast,
Du var min tröst och mitt stöd.
Du fick ta hand om Din matte
Du var min klippa då jag önskade jag vore död.
 
11 år vi upplevt tillsammans,
4 år kämpade du först på spaniens gator
11 år utav glädje, utan sorg
tills ditt vackra hjärta inte orkade mera
och Din smärta blev för svår.
 
Du har gett mig de vackraste av minnen
och jag tackar Dig varmt för den tid
Du varit min älskade vovve
och jag önskar Dig: Vila i frid!
 
Jag i dag fäller saknadens tårar
och till sist vill jag säga Dig nu,
kära Joey, att av alla vovvar i världen
finns ingen som Du.
 
Vi ses på andra sidan regnbågsbron, Matte älskar dig.
 
 
 

Kommentarer
Anonym

kära Frida ,nära jag läste din fina dikt om Joye blev jag så ledsen för din skull,jag önskar och hoppas att du kan fortsätta att leva och har de fina minnen med tiden med honom.Jag lider med dig.Kram/ HELY.

Svar: Ja smärtan är outhärdlig:( <3
ninemile

2013-04-21 - 22:12:06
karin

så fint du skrivit om din fina vovve...förstår dig...är ju ett helevete när nått man älskar innerligt tas ifrån en även om han var gammal...man lider lika mycket för det...kram på dig..hoppas du kan ta emot den efter allt som hänt

2013-04-23 - 15:14:00

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0