SMÄRTA

   2013-04-13 - 21:06:00
Smärtan är outhärdlig...hur gör man?, vad gör man, hur går det ens framåt, att andas utan att det tar emot?
Tror det börjar sjunka in ...att min älskade aldrig kommer tillbaka till mig mer.
Kan inte förstå, men igår plockade jag ihop alla hans saker till ett ställe (la det i hans vagn).
Nu bär jag hans namnbricka från ett av halsbanden runt min egen hals, det känns som om han är lite närmare mig då. Idag var jag på trädgårdsmässa med familjen och med i min väska fanns Jossens "Scooby". Längtar tills på måndag då jag åtminstone fåt hem hans urna och vet att jag har honom hos mig igen...
 
Jag tittar om och om igen på bilderna i min mobil ...bilderna av då han ligger i min famn och håller på att somna in , bort från mig...jag kommer inte publicera dessa bilder! Med respekt för min älskade!
 
 

Regnbågsbron

 

På den här sidan himlen finns en plats som kallas Regnbågsbron.
När ett djur som varit särskilt betydelsefullt för
någon dör, så kommer det till Regnbågsbron.

Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner,
så att de kan springa och leka tillsammans.

Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken,
och våra vänner har det varmt och skönt.

Alla djur som har varit sjuka och gamla blir återställda
till hälsa och vigör; de som varit skadade
 eller handikappade blir friska och starka igen, precis som
 vi minns dem i våra drömmar från gångna tider.

Djuren är glada och nöjda , utom för en liten sak;
de saknar alla någon väldigt speciell som de
varit tvungna att lämna kvar.
 
Alla springer och leker tillsammans, men en dag kommer
 någon av dem ett stanna upp och titta i fjärran.

Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.
Han springer plötsligt ifrån gruppen,  flyger över det gröna gräset;
hans ben bär honom fortare och fortare.

Han har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut
i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen


 Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet,
och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt
djur som så länge varit frånvarande i från ditt liv, men aldrig från ditt hjärta.

Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fick i alla fall ett meddelande på FB idag av en granne  som undrade om inte jag har en KIA, för han hade hittat en bilnyckel. MIN BILNYCKEL=) Som varit försvunnen i månader och det är defenitivt min eftersom den lilla bruna vovven sitter kvar på nyckeln=)
 
 
 

Kommentarer
nalle56

Jag lider med dig vännen men vet att en dag sitter han vid dörren där uppe och välkomnar matte,

2013-04-13 - 21:42:15
Anonym

Hej raring tänk på att han har en kompis däruppe i väntan på dig o mig kram

2013-04-14 - 16:35:03

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0