VÄNNER ÄR SOM EKTRÄD..DE STÅR KVAR HUR MYCKET DET ÄN BLÅSER!

   2012-09-14 - 14:39:00
Har inte skrivit på några dagar...försöker jobba mycket med mig själv för att jag ska må bättre, det går upp och ner. Igår öppnade jag till slut den flaskan med Theralen-droppar som jag "bara haft" oöppnad och som gick ut år 2009.

Trodde ALDRIG att jag skulle öppna skiten....men insåg att om jag tar ytterst lite lite lite och inte lika mycket som jag tex. gjorde första gången jag prövade det för en massa år sen och sedan sov konstant i nästan 3 dygn så kanske det kunde ha en lugnande effekt på mig istället. Så jag kontaktade psykakuten och de sa -ta 0,25ml...no way sa jag ....och tog ca 0,10ml vilket är typ en droppe eller så....och ja jag blev faktiskt lugnare inombords än jag varit på länge=) UTAN ATT HÅLLA PÅ Å DÖ PÅ KUPPEN DESSUTOM=) Hade ju tagit xanor också i lite hög dos i går och visst jag mådde bättre, men sen somnade jag fram på sena eftermiddagen och vaknade 20.30 då Joey ville ha mat och kissa och mamma ringde. Jag trodde det var mitt i natten...HAHAHA....sen sov vi igen och med en snabb uträkning så sov Joey och jag ca. 13-14 timmar i natt ungefär. I dag ÄR jag piggare än på hela veckan som gått, känns bra...men har oro inom mig som vanligt.
Har tagit 1 etta xanor och sedan det vanliga i dag bara + lika lite Theralen droppar...nej lite mindre än igår tillåmed=) Sen gick jag å josse på långpromenad för att skingra känslor och tankar. Pratade med älskade MJ i telefon hela vändan och det kändes så skönt att höra henne glad och uppåt idag!
 
Hon har en tuff tid framför sig, men hon VET och får inte glömma att jag och Joey finns här för henne dygnet runt....så är det ju! OJ! Vad länge vi har varit vänner egentligen...hon har alltid funnits även om vi inte alltid haft massa kontakt med varandra...det är äkta vänskap det!
 
I går var Josse hos Dr. Björn på Valla eftersom han hostat ganska mycket några veckor och matte varit rädd att det till slut börjat lida mot sitt slut eftersom detta är ett typiskt tecken på hjärtsvikt som de bett mig ha extra koll på. Det har tagit emot att boka tiden, har istället tagit en dag i taget...men så åkte vi in igår. På vägen in stannade vi 2 minuter i Skärblacka och kramade Idde...har inte sett honom på evigheter...men han var lika fin som alltid!
 
Hämtade syrran i Linköping som följde med till Valla. De skulle ta nya röntgenplåtar på Jossen  å syrran väntade i undersökningsrummet...å då jag ska få på mig förklädet i röntgenrummet mittemot så passar lillbus på att SMITA ....han smet ut i väntrummet där jag fick jaga honom runt en bänk med en stackars tant med tillhörande djur (hund? hann inte ens reflektera  över det;)) Fick tag i honom snabbt såklart och röntgen gick suuperbra och han var såååå duktig!
Björn kallade på mig och sa att jag var tvungen att komma och kolla röntgenplåtarna...han visade mig de bilder vi tog 2010 och sedan de nya bilderna. Sen sa han bara - jaaah vad ska man säga? Joey ÄR VERKLIGEN VÅRAT LILLA MIRAKEL HÄR PÅ VALLA!!! :D FATTA att hans bilder på hjärta/lungor såg BÄTTRE ut nu än för 2 år sedan!!! =D
Hans <3 ÄR STORT, men allt var finare och klarare. Ev. skymtades lite, lite vätska i lungorna, men inte mer än förra gången och nu ska vi höja "furixen" några dagar och ge 1st 2 ggr/dag istället för 0.25 tablett 1 gång/dag som jag började ge honom i och med hostan! gav han inget alls sista 2 dagarna för att se om det blev någon skillnad och det blev det inte direkt heller...=)
 
Nu ska vi se om hostan ger med sig, gör den det så ska jag åter igen minska på "Furix" och se vad som händer då=) han var även PERFEKT ren i öronen, men ville nästan smaka lite på Dr. Björn när han pillrade med hans tår som är lite onda ju! Jag kan öka dosen av Metacam lite vid behov för smärtan...men han är pigg glad, och i OFÖRSKÄMT, OTROLIGT BRA SKICK FÖR SIN ÅLDER OCH SINA SJUKDOMAR säger Björn!
Och jag är nu bara en LYCKLIG matte igen=)
 
(Åh vad jag längtar efter min jacka på bilden, fotot togs av Alex min frissa, hemma hos henne i Linköping i vintras)
 
I kväll ska jag packa morfar och mormors släpkärra med grejer till Himpan i morgon...nu ska det bli dags igen! Antagligen blir det sista svängen dit för detta år:( Hoppas jag drar in en hel del i morgon nu bara...för jag behöver det och är LESS på att ha allt skit överallt:P Jag å BST (boendestödet) rensade ur mer ur garderoberna häromdagen. Idag är hon dock sjuk ...gissa vem som smittat;)
 
Blev ju lätt förkyld av skördefesten hos Tjalle å Marie i helgen=) Det var kul som attan och jag kan åtminstone slå hål på myten att man inte tål nån alkohol som Gastric bypass opad.....WRONG!!! Jag drack nästan en hel flaska tequila rose(15%) och en flaska vin (6.5%) och var bara lite glad i hatten=) Syrran, P och jag sov i deras Volvo V40 kombi som vi tog dit kvällen till ära för att kunna använda den som "husbil" vid behov:P
Jag var förresten inte där in person...jag skickade dit Nicki Minaj i år istället=)
 
 
 
SNACKA OM HOTELL COM(BI)FORT=)

 
BARA LITE TRÖTT DAGEN EFTER OCH VAD GÖR VÄL DET NÄR FAVVOMÖSSAN E PÅ OCH MAN DESSUTOM UPPTÄCKER ATT ÖSTENSSONS I BORENSBERG HAR VÄRLDENS VACKRASTE KUNDVAGNAR=D
 
 
(FINNER INGA ORD LIXOM)...VILL BARA ÅKA DIT Å SNO ETT GÄNG....HA SOM TVÄTTKORG KANSKE:P






Nehepp, ska väl ta mig till Apoteket ja en snabbis, jag har även gjort rent vattenlåset under handfatet på toa, men nu får jag inte ihop de igen MOAHAHAHAHA=) Häääärliga blondiner FÅR leka hjälplösa ibland=) Jag lyckades i alla fall googla fram att de hette vattenlås:P
Sååå...i morrn himpan å på Söndag e det planerat att MS från "Blacka" å jag ska ut på Urban Exploring....jag har åkt förbi ett par hus en miljon gånger utan att ens fatta att de antagligen är heeelt övergivna sedan länge:S Å så ska jag ta honom till en annan plats jag redan besökt...ska bli kul med en aktiv helg och TÄNKER SE TILL att den blir en positiv sådan fanimej!
Puss på er nu alla <3-e gull!
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0