TJOFRÄS BLAND MEDIERNA

   2012-11-19 - 18:30:00
Nu på sista tiden har det ringt media från olika håll hej vilt...typ varje dag faktiskt...angående MPS såklart!
 
har ju tidigare lagt in inslaget om då vi skulle dra igång MPS-Ö då jag var i tv-nyheterna, och Extra Östergötland nu kommer det i folkbladet i dagarna som kommer igen, samt NT och häromdagen var det i motala/vadstena tidning. 24corren har hört av sig nu med eftersom vi haft "beredskap" idag och jag sa att jag hör av mig om det blir sök på killen som försvann i går. Men han har återfunnits död:(
 
Corren ska även göra ett större reportage till deras helgbilaga corren/NT typ nästa vecka eller så.
 
 
FOLKBLADET
MOTALA /VADSTENA TIDNING
 
more to come...
 
Annars har jag haft en feeet ångestdag ...vete fasen varför:( Det bara ÄR så:(
Vissa folk omkring mig verkar ha visat sitt rätta jag och gjort utfall och huggit på saker som denne toökat på sitt eget sätt vilket är mycket tragiskt, men inte mitt problem! Det som irriterar mig mest är att det snackas om mig och min "SJUKDOM" och att jag för att jag har diagnosen Borderline skulle vara en manipulativ jävel ...ööhmmm...:S Blir väldigt förvånad och folk omkring mig har satt sig och GAPAT och bara VAAAAA SA DUUUU???
Det påstås att jag sitter och tycker synd om mig själv och försöker ge andra skulden för att jag ev. inte skulle ta jobbet i norge...och jag vet inte om jag vill skratta eller gråta åt eländet...:D Ni hör ju hur det låter:S Någon ringde mig och härjade på mig ...jag sa vänligen men bestämt...JAG TAR INTE DETTA NU...du får jättegärna ringa mig då du lugnat dig...ha det så bra kram och hej då och så la jag på!!! Då hade jag tydligen bara kastat på i örat på personen...jojo...men jag sa fortfarande lugna dig å ring tillbaka...och kram å hela skiten...så sådära dramatiskt som det sedan tydligen låter som det är var det ju inte...:S OOOH GLÖMDE...nu försöker jag ju manipulera er....glöm inte de kompisar=)
 
Att någon kan bli så upprörd över att man får ett jobberbjudande och råkar vara tillsammans med en släkting till personen...varför lägger man sig i det alls? Och då man inte får som man vill så blockar man både mig och den egna släktingen på FB som en riktig barnunge...jag tycker det är TRAGISKT:(
Detta liknar ju en viss annan familj jag hade att göra med för x antal år sedan...där morsan till mitt ex ringde min mamma å vråla Friiidaa har varit me en aaannaaaaaan...LÅNGT EFTER (6-12 mån) att det tagit slut me mig å hennes son:S HAHAHAHA my GOOOD!!!
 
Sen att komma å kalla  MIG sjuk....DET köper jag INTE....personen fick ett utspel på FB tidigare med ...för några veckor sedan för att ja lämnade telefonen i sängen ...borstade tänderna och inte svarade hennes släkting  då denne ringde mig ...allt inom loppet av 5-10 min. Sen får jag höra att det är JAG som försöker skapa DRAMA:S AJSOMFAN:S jag har jobbat med mig själv i MASOR AV ÅR....väldigt aktivt i över 5 år...jag känner dessvärre igen hur denne persons beteende är litegrann hur jag kunde vara förr...det får mig att bli fundersam:(
 
Det enda denna person kan tänkas göra med allt detta är att i värsta fall få mig att backa...FÖR JAG ORKAR INTE MED TJAFFSET!
 
Jag har inte varit med om maken till rabalder på ÅR...helt galet...Jag fattar fan ingenting ...LÄR KÄNNA EN PERSON INNAN DU DÖMER DEN TACK!!!
 
Denna människa kom över till sin släktings lägehnet då jag satt å hade ångest för några veckor sen då jag satt där ensam...och ojoj det har jag fått KASTAT tillbaka på mig igen nu med...JAG SKULLE FORTFARANDE GÖRA DETSAMMA FÖR HENNE...!!! så funkar jag!!! NEJ NU MANIPULERAR JAG NOG IGEN;)
 

Det jobbigaste är då folk inte kan se sina egna svagheter och fel och stå för hur dom handlar:(
Jag tar inte obefogad skit...!!! Jag har gjort det tillräckligt...
 
Här i bloggen vet alla som följt den sedan starten 2007 och som känner mig att det är den plats jag skriver av mig då jag behöver det mest...och även annars med såklart=)
Att då plötsligt bli påhoppad av någon som tror sig själv läsa mellan raderna och skapar värsta scenariot av några få rader som den personen sagt till mig att SÅ HADE HON TÄNKT...i min situation...och sedan mixa ihop det med att skriva in lite om andras reaktioner med i det inlägget jag skrev...OJOJOJ....vad en del kan få till det sen!
Jag tänker satsa på min KARRIÄR...det har jag tänkt även om  jag stannar i Sverige, men i form av mitt eget silver! Jag har trots allt mitt eget varumärke som sprider sig över världen fast jag ligger lågt med det medan jag tillfrisknar...

Blir så MATT!!
NEEEJ FRIDA!!!....JAG GLÖMMER JU JÄMT ATT DET BARA ÄR MIIIIG DE E FEL PÅ...JAG E JU SJUK I HUVET...Å MANIPULERAR ER MED ALLLLLLLT JAG SKRIVER....GLÖM NU ALDRIG NÅGONSIN DET!!!
 
Man kan inte låta bli att fachineras...tror inte personen mår  så värst bra faktiskt...det märks väldigt tydligt...jag står där jag står...så är det!!! jag har jobbat mig till den jag är idag...gått i terapi för att lära mig att inte ta obefogad skit etc. hantera känslor, tankar, impulser mm MÅNGA ÅR...vara WISEMIND...här och nu och blanda förnuft och känsla!!!
 
Blir ledsen då folk tror jag är nån annan änd en jag är....det roligaste är ju ändå att min borderline diagnos står kvar väldigt tvivelaktigt överhuvudtaget...den kommer antagligen att plockas bort framöver...det ville man ju redan i november förra året, men man lät den stå kvar tills vidare...spännande att de som INTE har borderline är så insatta ...men med FEL info:/ Nåja....nog om detta...
 
Känt mig lite nere idag ...har börjat pröva Concerta igen sedan någon vecka tillbaka och jag blir nog fanken mer rastlös av den med...inte som på Ritalinet men ändå rastlös...BLÄ! Mörkerångesten kommer oxå smygande nu när man knappt hinner ut med Joey på dagarna innan det är mörkt ute igen...:(
 
Har sökt ett jobb i Sverige idag...men kommer åka till Norge å kolla läget innan jag beslutar något...nu ska jag pussa min älskade vovve...fundera över livet...planera ett "cold case"- sök som övning där vi hoppas på att finna en kille som varit försvunnen 1.5 år, en kryssning, kanske baka nåt och lite annat smått och gott...=)
 
Puss på er allihopa:)
 
Å GLÖM NU INTE att jag manipulerat er i över 5 år va=D
 
 
 
 
 

Kommentarer
Malin

Stå på dig, Frida <3

Svar: Tack mitt <3 Du är allt en fin människa Malin=) Saknar dig å tänker på dig OFTA=)
ninemile

2012-11-21 - 17:55:35

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0