MASKROSOR ...DET ÄR VÄL INTE OGRÄS?:S

   2012-03-13 - 08:48:55




Jag kan inte längre för mitt liv fatta grejen med VARFÖR maskrosor/dandelions betraktas som OGRÄS?! min syn har ju ändrats sedan i somras då jag en natt vaknade och bara -LIFE GOES ON.....och så en "DANDELION" då dessa numera enbart blivit en symbol för STYRKA i mina ögon!
En symbol då en Maskros som bekant överlever i princip allt, växer genom asfalten, spelar ingen roll hur många gånger du sliter dess rötter ur jorden, stampar på den, förgiftar den...likt förbaskat står den där en dag igen...

Igår ringde jag PRV (patent och registrerings verket) för att se hur långt de kommit med handläggningen av mitt ärende "9mile design" dvs. varumärket för mitt silver=) Ringde nog precis i rätt tid för de hade precis påbörjat arbetet med att handlägga de ansökningar som kom in just den veckan jag lämnade in min i början av december 2011. Fick meddelandet att jag ska ha fått ett besked antingen denna eller i början av nästa vecka:D

Det finns en kille som framförallt hjälpt mig att bestämma mig för mitt varumärkes namn och hur min egen logotyp skulle se ut=) STORT TACK TILL VF som typ engagerat hela  sin arbetsplats på en reklambyrå i Nacka för att hjälpa mig med min logga=) jag vet fortfarande inte hur jag ska kunna tacka honom eftersom han hjälpte mig helt gratis med detta....(har ju sett vad ett sådant arbete kan kosta att få annars:S) Fatta att det finns så UNDERBARA människor ändå.....en hand full ungefär;)

 Det jag vill säga är i alla fall att i loggan finns ju ett maskros-frö som symboliserar styrkan i min blivande business!





Är så nöjd med resultatet och så fort alla papper är klara med registreringen så kommer även en hemsida att börja jobbas fram, dekaler på bilen ska monteras och smyckes askar med eget motiv beställas etc...Jaooo...listan på framtidsprojekt kan göras lång! 


 
Om vi ändå ska fortsätta spåna på min logga så undrar väldigt många vad 9mile står för.....OCH ÄNNU FLERA UNDRAR ÖVER MIN TATUERADE HANDLED där "Ninemile" för alltid finns printat...och sist men inte minst så är det ju även "mitt blogg-namn"

Då jag 2000-2001 var på Jamaica en längre tid så var det mycket ståhej kring "9 miles" eftersom det är där Bob Marley ligger begravd! Det är en liten, liten plats ute i ingenstans och anledningen att det var extra hett då (och ni ska veta att då är Bob Marley som ett helgon på Jamaica även annars) det var att man firade hans 20-åriga dödsdag 2001.

Det började med en svettig dag på Ocho Rios library där jag satt å använde den pissdåliga internetlinan och snabbt skulle kläcka ett "nickname"  och 9 miles kom upp eftersom alla verkligen TJATADE om partajet som skulle ske där ute i djungeln:S... med det föddes "NINEMILE" då jag kände att jag ville skruva till det lite!
Då jag insåg att detta "nick" faktiskt blivit "JAG" efter en massa, massa år hemma i Sverige igen så beslutade jag att det ska finnas med i mitt livs bok som kommer att "kunna läsas på min kropp" den dag jag dör"!
Det är tilö 99.99% JAG som har det som nick på internet överallt där det är synligt då det använts flitigt genom det decenium som hunnit passera!

Ninemile är jag, och för att skilja mig själv och min blivande business åt så kom då 9:an tillbaka i logotypen och varumärket...."same same but different" som ni vet;)
Så nu vet ni det också...maskrosen har ju dock kommit in i hela sammanhanget mycket senare...men är så KLOCKRENT som symbol för mig och nu även i loggan...den symboliserar STYRKA för mig personligen och fröet i loggan för att min business ska kunna drivas framåt!
Alla vet ju som bekant att jag är en seglivad jävel;)





Jag och Joey har ju som nog inte någon kunnat missa hållit på å storröjt hemma sedan november 2011:S NEJ vi är INTE klara ännu, men det går långsamt framåt i alla fall och nya ideér till inspiration föds undan för undan med det.
De planer som handlar om att slyla om här läggs dock på hyllan tills rensningen är helt klar...DÅ får man belöningen! jag har i alla fall bestämt mig att behålla de enkla färgerna i mitt sovrum nu. Sängen har ju en äckeldyr huvudgavel som gick loss på över 10.000 kr och då den är svart och väggarna nu vita med något light mönster så har det känts lite stelt, men nej...det är LUGNT!!!
har ändå lite funderingar på att göra det lite mer fresh framöver vart tiden lider och har hittat lite favorittapeter som lätt skulle vara heta kandidater, en del som fondväggar, en del som tapet i hela rummet...det är dock okart hur jag kommer göra med den saken då det är dags...men här kommer mina favourites=)

1. Först föll jag för denna av en slump på RUSTA:O den är mönstrad, men ändå lugn när man ser en större del av den. Den är dock lite mörkare i verkligheten.


2. Denna är också trevlig, men den passar kanske inte just i sovrummet där det inte är SÅ stora ytor ändå?!
Fast ju mer jag ser på den ju mer in <3 blir jag ju:P




3. Cool, men neeeh jag tror den blir för "hård"!


4. Lite andra alternativ och även andra ideér jag nappat solklart på för att ev. fixa till fast på mitt eget sätt ...

Ikeas lampa som  jag suktat efter skitlänge, men jag vet inte omman ska ha en mer peronlig ...har ju min designlampa i sovrummet redan tex. som är ett moln/navelsträngar/korvar....u name it, bara fantasin sätter gränser där!


Finns annat man inte riktigt tänkt på....om man vill...

 

 

 

Näääh nu ska jag nog svinga de ludna över sängkanten och sätta fart å göra någon nytta=) Jag har lovat Joey att vi ska städa klart på balkongen med snarast=)
Kram fina ni....


Kommentarer
Maria - Bloggdesign & foto

Gillade den med grå bakgrund :)

2012-03-27 - 15:41:27
URL: http://photographybyristo.blogg.se/
ninemile svarar maria

Åååh....vem är du? Nu blev jag nyfiken som vanligt...=) vilken menade du tro...jag fick inte kläm på det=) Tack för att du ville komma med din favorit som hjälp inför mitt framtida val=) Kram kram och tack igen KRAM <3 /9

2012-03-27 - 17:35:42

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0