FALUN

   2010-08-10 - 11:04:22
Åkte till Falun och min älskade Marille under helgen.

Vi åkte ut till deras stuga och hälsade på hennes föräldrar och dessutom Ajax och Bamse som snabbt blev joeys kompisar...i alla fall de minutrar det passade min Joey, han tog snabbt över ledningen i den lilla flocken;)
Vi fick korvburgare och jag blev som besatt av denna dalska gourmetmat så jag köpte sen med mig typ 3 kg korv för att kunna leva på det en tid framöver:P









På kvällen tog vi en långpromenad och vi stannade och tittade på det hus som brunnit i bojsen där Marie bor.




Vi hittade en massa spännande saker under vår promenad här kommer en del av det i bilder....




Hittade ett hål i skogen...




Mamma vi lät bli grönsakerna..

.

Träffade en otäck spindel som vi kikade lite på tills vi insåg att den hade alla fastrar, mostrar, kusiner, brorsor och unar hängandes omkring sig. Då sprang vi i panik därifrån.



Tträffade Ragnar som satt å tog igen sigefter att ha tagit sig ett lerbad för att få finare hy:)
)


Vi gick på stan på lördagen och jag köpte en grym klänning som jag bara var tvungen att ha och lite annat krims å krams:)
Vi ville utföra lite urban explorations och åkte ut till herrgår´n som är en helt öde herrgård. Det blev bara bilder ute eftersom grannar har stor koll på herrgår´n på grund av skadegörelse, men vi gick in på området och fotograferade en massa.
här kommer bilderna från det...




vid herrgår´n där allt minner om svunna tider...



hittade ett annat urban exploration objekt=)


Så till det mest intressanta egentligen...vi skulle leta efter en källare till ett nedbrunnet ödehus i skogen på kvällen och fick med oss två killar Marie känner och så Joey såklart.
Vi gav oss ut id 21.30 tiden och vi böjade vår vandring genom skogen...inga stigar fanns någonstanns och det blev mer och mer riktig  urskog där vi gick upp å ner för berg, snubblade på stenar och svettades som påpälsade djur.
efter att ha gått länge kom vi fram till en bergsknalle där det fanns en djurgrav i form av sten och benrester...


Det hade blivit bäcksvart ute och en av oss (en av killarna) hade försvunnit spårlöst i bushen.
Vi sa att vi inte ville gå längre in i skogen nu och ville vända så vi gjorde det. vi saknade ju nu en av styrkan och vi ropade på honom hela vägen för att få kontakt med honom, men inget svar och inte heller hans mbil gick att komma fram på i skogen. Vi gick och gick och gick och insåg ganska snabbt att vi inte alls var på väg åt det åll vi kom ifrån. Efter det irrade vi omkrin i skogen några timmar fram och tillbaka...insåg att nej den sjön hade vi inte gått förbi innan och vände. Här gick terrängen uppför och vi skulle nedåt...vände igen och snurade in oss rejält.
Vi gick en del av terrängen genom axelhöga ormbunkar och det var stora hål mellan stenar sm var hala som tusan och lerigt. jag fick lyfta upp joey så han inte skulle skada sig eller ramla ner någonstans och så han fick vila för han var jättetörstig.

Efter några timmar kände vi att vi skulle få ringa räddningstjänsten, men till slut kom vi ut på stora vägen...det var dock en bra bit från där vi parkerat min bil och den stod dessutom några km in på en skogsväg från den stora vägen.
Marie, Joey och jag väntade i korsningen och killen vi hade kvar gick efter bilen.
Vi hade fått kontakt med den försvunna killen som kommit ut ungefär 5 km från den plats vi var på och han kom sedan haltandes och springandes på samma gång med ett illa upskuret ben och med svetten lackande och upplyste oss om att han sett färsk björnspillning i skogen DESSUTOM!!!

När vi började kolla så hittade vi massa fästingar på oss...jag har aldrig haft en fästing som suttit fast dom tycker nog inte om mig som tur är, men jag hade typ 15 som kröp på mig under resten av helgen och Joey lika många + några som satt fast redan.

Men vi klarade oss ut ur helvetet och jag kommer aldrig någonsin göra om det igen!!!!



YEEEAYYYY VI KLARADE DET!!!



Resan till Falun har tärt fruktansvärt mycket på min älskade vovve och jag har nu insett att han inte är någon ungdom längre. Han har fortfarande inte återhämtat sig efter de långa resorna dit och hem eller från skogspromenaden som blev för mycket för honom. Jag hoppas han mår bättre snart i alla fall.

UTMATTAD!!!



För övrigt är det lite strul på jobbet med nya chefen men det får jag återkomma senare om...ha det så gott så hörs vi snart...å ni ....snart är det höst och då blir det nog et mer regelbundet bloggande igen:)

LOVE




Kommentarer
Syysteryyyyster

Tur att Joey fått komma till Kulla på retreat nu! Han ligger i en vilstol med gurkskivor på ögonen just nu och smuttar på gojibärsjuice...

2010-08-11 - 00:44:36

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0