MITT ALLT-HUR MÅR DU?

   2009-05-30 - 19:47:14
Jag tror inte min älskade Joey mår så bra :(
Han har senaste tiden druckit fruktansvärda mängder vatten, JA DET ÄR VARMT, men det är ändå snäppet FÖR MYCKET även för det...och eftersom han även har en del andra symptom som jag inte alls är kompis med:(
Min lilla vän har ett kraftigt blåsljud på sitt underbara hjärta och jag börjar fundera på om det kan vara dags nu att sätta in medicinen som vi pratat om ganska länge jag och veterinären..:(
Förut hade han vilopuls 41/minut...nu 28/minut. Det ska inte ligga över 25, men 28 var väl ändå ok kan man säga...han är jätteflåsig och i dag då han var hos Idde så hade han bara lagt sig ner då dom var ute på promenad:(
Då kom jag på att daghusse sagt att Joey varit gnällig de 2 sista dagarna och att han flera gånger under senaste 2 veckorna som han nu varit hos dom så har han inte velat gå ut. Jag har märkt att han inte e så pigg att gå ut och han sover heller inte i sängen vilket är ett tecken enlige vet. :(

Just nu ligger han dock lugnt och sover på golvet bredvid mig ...han drömmer för han viftar på svansen lite och vickar på tassarna ...han är för underbar..=D

I dag var han med mig på marknaden för första gången, först frös han ju så in i bomben så jag bädda in honom i en stor filt jag hade till honom och sen åg han där under bordet som jag hade täckt över så han kunde vara där i fred, men njeeeh han skulle ju ligga och titta på folket och ville inte alls ligga bakom utan skulle kika fram...inlindad i sin stora blå filt syntes han inte riktigt så jag skrev en lapp och la framför honom och den fungerade folk såg honom faktiskt och jag kan ju säga att han charmade alla som vanligt=)
Det gick MYCKET bättre än jag hade kunnat hoppas på att ha honom med=) Han var så DUKTIG!!!

Dock hatar jag alla utlänningar som tror att ju mer man TJATAR så får man det billigare...säger jag NEJ så är det NEJ lixom...FATTA!!! I dag kändes det som om jag aldrig vill åka dit mera för at det är så jävla jobbit med dom..men i dag var jag ganska hård faktiskt...men gav mig tyvärr på några jävlar som ja inte orka med:(

Vi drog bara in någon tusenlapp:( men det får väl duga då det inte var så många som kom eftersom det var marknad på stan med...och även i Blacka...*suck*

jaha å så i går då...hade en helvetes dag ...började med att jag åkte till dagis med Joey där daghusse säger at jaaa det här får bli Joeys sista dag här för min son reagerade med allergi i går på Joey...men alltså killen hade använt sina bricanyler och pappan kopplade ihop det med att det var regnignt och Joey var inne hela dagen och inte i trädgården...??? Då undrar ju jag om joey är ute heeela dagarna annars??? dom säger ju att han inte varit det..???För mig låter det lite konstigt eftersom jag är allergisk mot både hundar, katter o marsvin å hej å hå ...men Joey går bra eftersom han har den päls struktur som han har:) det som är ännu konstigare är att en annan son i huset har en flickvän med 2 marsvin som kommer dit på helgerna och marsvin är kända att vara djur som man reagerar otroligt starkt på om man är allergisk...jag åkte till jobbet i alla fall efter att ha lämnat Joey...kände att jag inte orkar mera...och att det bästa kanske trots allt är att låta honom somna in...det är inte bra för honom att inte klara att vara ensam och att få hoppa runt som han gjort sista halvåret...nytt folk heeela tiden:(

Sen var chefen på ett helvetes jävla förbannad skithumör som vanligt och jag fick höra både det ena och det andra...till slut sket jag totalt i han och ignorerade honom...jag fick bla skit för att jag gör på RÄTT sätt i kassan dvs då någon vill göra kontant uttag så kan man bara slå in hur mycket utöver köpsumman och sen fortsätta på kort...men NEJ eftersom jag VET att dom inte kan det...så sa han att jag ska minsann slå in det som varor på en kod och sedan göra en retur på det och skriva uttag på lappen å allt fan...VARFÖR???? men jag vet att dom inte behärskar hur man gör...det är bara jag eftersom jag lärde mig det redan då jag jobbade på Viberga och det funkar likadant i yp alla kassasystem...såna här skitsaker gör att man får veta hur jävla värdelös man är på jobbet....om och om igen...han är ju ganska speciell min chef som alla Finspångsbor vet:(

Men ångesten tog ut sin rätt och jag stoppade fingrarna i halsen ...antagligen för att straffa mig själv ....min livsgnista är inte på topp och jag strafar mig själv just nu för att jag lever och mår som jag mår:( Jag mådde ju oförskämt bra en lång period men nu är det sämre igen...dock inte som det varit när det varit som värst...men det är så jobbigt:(

Jag hittade en nål å en morakniv på lagret......no more comments!!!

När jag skulle hämta Joey så var bla Åsa där (manges tjej) jag sa att jaaa det var ju synd om detta med allergin och hon visste tydligen inte ens om det...fast hon alltså e dotter till dagfamiljen....men hon sa att men gud VI kan ha Joey  på dagana...senare ringde hon mig och han ska nu börja där på måndag istället=) det är alltid någon hemma där med.

Efter terapin på måndag ska jag klippa Joey på tassarnas trim & Spa i Linköping, dit han alltid går=) Men jag vet inte om jag ska våga utsätta honom för det egentligen??? Jag ska ringa Valla (veterinären) på måndag morgon och boka en tid så dom får lyssna igenom honom ordentligt igen och kika på hur allt ser ut:( Dom har ju långöppet måndagar så det passar ju bra om man kunde ta det efter Tassarnas, men jag vet inte om han orkar allt detta plus dagis å allt...vi får se vad Valla säger...:(

Joey fick åka med Idde hem då han hade hämtat sina ungar i stan och han ville följa med dom ..så ok...jag hämtade honom på vägen hem och fick dessutom käk på vägen...sen åkte jag hem duschade och somnade och vaknade 3.5 timmar senare:S ööööh ööööh....nu kan jag väl inte sova i natt...eller så kan jag de...man får väl se:S


Ser ledsen ut här...tror inte han mår så bra:(


va e det som gömmer sig i fönstret hos grannen ??? e det en hasch planta tro????


Pata på jobbet bakar så in e helsicke schyssta bullas asså=)


Falo och Arne-Maria



Kram på er alla





Kommentarer
Candy

Aww han är så söt din lilla gubbe, hoppas att det inte är något allvarligt med han <3

2009-05-30 - 22:30:07
URL: http://candytehzombieslayer.blogg.se/
Veronica

Lust att skicka bilden till mig?.. :) Så jag kan lägga ut den på min tattoo-samling på bloggen :) ?

2009-05-31 - 12:02:01
URL: http://vaf.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0