KENNELHOSTA

   2008-11-08 - 16:36:37
Japp...det är sant Joey har fått kennelhosta;(
Det började med att han i förrgår var så "mattig" när jag låg i badet skulle han prompt trycka in sig precis bredvid mig och var min skugga hela dagen, han såg också så jääävla ledsen och olycklig ut:(
Likadant var det då jag togg ett bad till på kvällen...tyckte väl han betedde sig lite småkonstigt...och Marie påpekade på en blid jag skickade till henne där han ser helt förstörd ut att -vad fan har ni gjort med honom?:S
I går började han sen att vara snorig...jättesnorig...nös hela tiden och snorade ...ringde och snacka med Åsa på Valla på kvällen och hon misstänkte direkt kennelhosta eftersom det går visst väldigt mycket just nu...men eftersom han inte hostade så kunde det inte riktigt vara det heller:S
Vi bestämde att vi avvaktar över helgen om det inte blir värre...skulle bara hålla honom varm och lugn, bara koppelrastning...Men så i dag då Joey vaknade och hoppade ur sängen här på sågvägen så kom hostan...han har hostat och hostat och hostat och snorat och gnällt och hostat igen så han nästan kräkts...har fortfarande inte tempat honom men ska göra det nu i kväll...Nu på eftermiddagen är barnen med på innebandy så jag och Joey fick en lugn stund och vi gick en lugnare promenad i omgivningen och nosade lite...och nu har både han och jag sovit en stund till tvn...mamma har fått köpa norcarpin eller vad det heter...som ska lindra hans hosta....ringde Åsa på Valla igen i morse som konstaterade att det är typiska kennelhoste-symptom han har. Så nu får han minsann inte nosa på andra damer o herrar i området för det smittar ju som satan:( Och det kommer sitta i  i alla fall 2-3 veckor:( Joey som ska ha kalas nästa lördag, men han kommer förhoppningsvis må bättre då:(

Psssst...säg ingenting men han ska få en scooby doo tårta....han kommer älska den tror jag:)

För övrigt så är det under kontroll med både hund, barn och problem...ska prova å jobba lite på Erikshjälpen nästa lördag tror jag...Timo ringde i går....han e fortfarande i Spanien så det är inte konstigt hans lägenhet är så jävla öde lixom:S hahahaha....hoppas solen kommer på han

Har hittat på en tjej med en sååå "hunderbar" blogg...måste länka in hennes blogg här bara för det.....jag blev helt såld:)
http://poshpoodle.blogg.se/category/dogfashion.html

Host host....puss

Kommentarer
Hundmodebloggen/Emma

Vad gullig du är! Tack så mycket :)



Stackars din Joey, hoppas att han kryar på sig så snabbt som möjligt. Vad är han för sorts vovve?

2008-11-08 - 20:25:55
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Hundmodebloggen/Emma

Vad skönt att han fick komma till dig då! Och få en ny chans till ett bra liv. Jag förstår att han är ditt allt. Att man kan älska en liten hund så mycket, det visste jag inte förrän jag skaffade henne! :)

Hoppas ni har en fin dag, båda två!

Kram!

2008-11-11 - 14:30:05
URL: http://poshpoodle.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0