Modiga kämpen "Splinter"

   2017-09-12 - 21:01:00
Många vilda djur har passerat här nu men fick in en liten musunge häromdagen som tassade rakt in i mitt hjärta. Har aldrig sett något så underbart! Och jag är helt förkrossad över denna underbara vän.
Han mådde rätt ok i början, men sen blev han dålig, sätt och vakade hos honom hela natten utan att blunda ens. Han blev bättre, sedan sämre igen. Pratade m. Vår rehabvet. Som gissade klinisk lunginflammation. Men han blev bättre igen...och sämre! Vakade en natt till...har gått med honom i behån både hemma och i skogen och handlat. Skulle köra honom till Stockholm Vi kände han skulle gå en chans till eftersom han ändå åt som sjutton nu. Men så på dagen idag blev han jättedålig!
Vi åkte upp till veterinären här i Finspång där jag aldrig går normalt. Fick betala för besöket dessutom vilket man normalt inte brukar göra m. Vilda djur. Snåla jävlar! 
 
Lille "Splinter" här konstant viftat med sina små framtassar och tår och blivit lugn när han fått mitt finger att hålla i...helt fantastiskt härlig upplevelse. Han pep även mycket, tyvärr rosslade han en del i andningen med.
 
Så nu var det snällaste att få låta honom somna in. Jag vet inte varför, men föll verkligen för honom! När veterinären satte sprutan i lungan på honom pep han högt en sista gång innan jag åter tog upp honom och höll honom medan jag höll honom i tassen.
Sakta rann livet ur honom och min lille vän fick frid.
Har gråtit floder, så underligt (eller inte) att  jag älskade det knypet så jävla mycket. Satt med honom 3 dygn mot min kropp och skötte honom. 
Vi har begravt honom på tomten på platsen där vårat minnesmärke för alla våra äldkade djur ska stå. 
 
Vill hedra lilla "Splinter" med bilder ...lägg märke till hand tass ...
 
 
SOV GOTT MIN VÄN!
 

Kommentarer
Sandra Rosén Dahlgren

Det är det absolut värsta med djur, när dom förvinner :(! Ledsen att du förlorade honom! Kram!

2017-09-12 - 22:22:19
URL: http://rosendahlgrensandra.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0