Snart examen

   2016-03-17 - 18:33:50
Den 15 april går jag ut skolan som färdigutbildad a la carte kock. Kan väl säga att det är med skräckblandad lycka detta kommer ske. Är just nu mitt uppe i mitt praktiska och teoretiska slutprov. Prov på allting jag lärt mig sedan starten samt planering, menysättning, kalkylering, av middag för 4 personer. Men arbetet är mycket mindre än M2 provet. Dock måste vartenda gram vara perfekt denna gång. Varje krona, varje syrlighet, varje dillkvist, varje liten hallonkärna måste veta sin plats. Allt går jättebra hittills och på onsdag är mitt praktiska prov förlagt.
Hann baka lite gott till fikat idag när jag ändå bara preppade i köket. Rensade även ett av mina 2 skåp på kockkläder å tvättade ett lass jag ska behålla och gav bort lite till närmsta vännerna i klassen.
 
Idag har farfar flyttat till storängsgården, det kommer nog bli jättebra för honom. Stannade till på vägen hem innan jag hämtade Isabell på dansen. Finfarfar med alla sina samlar-äggkoppar :)
Puss

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0