PRAKTISKT SLUTPROV!

   2015-05-27 - 20:26:11
Idag har jag haft praktiskt slutprov i grundutbildningen. Det innebär korgprov, dvs. På morgonen får man veta råvaror till grund för två rätter. Jag fick oskalade räkor och blandfärs
blandfärs. 
Det blev 
 
1. Toast skagen
 
2.
Grekiska färsspett, pilaffris, tomatsås, Tzaziki och grekisk bondsallad. 
 
Eftersom jag alltid är då snabb och effektiv i det jag gör så gjorde jag en dessert med och trots detta så hade jag en del dötid.
Kladdkaka med apelsingrädde och björnbär. 
 
Fick veta igår att de valt ut mig som boss över julbordet i vinter och idag sa de bla. Att min utveckling skjutit i höjden sedan jag började utbildningen :-D 
 
Fick även ett nytt projekt...tog med mig Jennie i släptåg...B-) 
 
Ska på fredag göra 3rätters åt 2 externa gäster. Kul:)

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0