RASTLÖSHETEN DÖDAR!!!

   2014-01-25 - 18:38:00
Fattar inte vad som är vad i min medicinering av allt jag har....vad är det som gör mig så in i helvete rastlös??? Blivit värre sen jag började med Metaminan igen....men är det DEN, kombinationen med andra mediciner eller vad?
 
Ja jag är beroende av Xanor! Men ska nu "avgiftas" få bort abstinensen och gå över på Stesolid.
 
Av alla de biverkningar man oftast hittar om Metamina så stämmer följande av dom in på mig (STRYKER UNDER DE SOM JAG MÄRKER AV)
 

4.8 Biverkningar Vanliga: Allmänna: Initialt övergående buksmärtor och huvudvärk. Gastrointestinala: Nedsatt aptit, viktminskning, muntorrhet CNS: Dysfori, eufori, trötthet, sömnproblem.

Mindre vanliga: Allmänna: Marginellt minskad längdtillväxt. CNS: Exacerbationer av tics vid ticssyndrom som t ex Tourettes syndrom. Sällsynta: Gastrointestinala: Dålig smak i munnen, illamående, diarré och förstoppning. CNS: Agitation (ffa vid hjärnskadebakgrund), aggressivitet, ökad rastlöshet, yrsel, förvirring, psykotiska symptom, affektiva symptom, förvärrade sterotypier (ffa vid autism eller autistiska drag). Kardiovaskulära: Hypertoni, tachyarrytmier och palpitationer. Endokrina: förändringar av libido, impotens. Hud: Urtikaria

 

Frågan är ju om det kan vara så, eller om det inte kommer gå över.....då vet jag inte vad jag ska ta mig till faktiskt....Är ju jätteskärpt, tar tag i en hel massa grejer hela tiden (men blir jobbigt när rastlösheten och ångesten ökar sådär.) Det har blivit världens skillnad. Från att ligga i sängen hela dagarna och inte vilja eller orka göra nåt eller bry mig om nåt så har jag inte ens tatt en tantvil på hela veckan nu :O GALET MEN SANT! =)

Ska ta och ringa beroendekliniken och fråga vad dom har för erfarenhet av just detta!

 

Är i Kulla, skönt å komma bort lite igen! I morgon ska vi geocacha och så blir det nog nåt UE objekt. Om inte annat så finns ju ett 200m härifrån som jag varit vid, men inte haft kameran med mig då.

 

Har sökt jobb i Arendal/ Norge. Och hoppas få komma bort ett halvår jag och Bobby!

 

 

 

 

*UPDATE*

Ringde psykjouren eftersom jag är rätt nervig att jag kommer fortsätta vara så rastlös och darrig på Metaminan och att inte den heller kommer fungera...hon sa lugnande att hon erfarit att det kan bli så här i början 1-2 veckor precis som då man trappar ner en medicin för detta är ju en tillvänjningsfas. och att det brukar avta!!! PJUUUUUUUH!!!! Hoppas det är så i mitt fall med=) HÅLL TUMMARNA FÖR MIG! Känns dampigt i kroppen men löjligt skarpt i huvet....konstig känsla. Hon tyckte som jag att jag inte ska bry mig om xanorens nedtrappning i första hand utan att jag kan behöva den just nu tills det andra lagt sig. Så jag kommer köra på tills jag kommer in på avvänjningen helt.

 

Puss på er och förresten var det underbart att träffa Broddan idag <3


Kommentarer
Anonym

frida jag var hyperaktiv som påtänd av elvande i e dygn nu e ja trött or äter mat o lugn men jag e kraftig rastlös än vaf jag någonsin varit .

håll ut o hoppas det går över.
mig minskar det varje dag:)

Svar: Ja jag fattar inte var detta ska sluta alltså:( I dag tog jag 3 theralen och då de började verka blev det ganska bra...men vet inte om det var dom eller att jag hade sällskap eller vad....detta är helt sjukt...dom dödar mig....å så snackar alla andra om i forum hur bra dom funkar från scratch lixom....??? :( Kram
ninemile

2014-01-26 - 16:14:56

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0