PÅ VÄG MOT LIVET?

   2014-02-21 - 13:34:41
Kan det vara så?
I går kände jag att allting går så BRA nu, att jag mår bra delvis av Metaminan som jag nu är på igen men till halv normal första dos. Får en del skakningar men jobbar nu förbrilt för att få kontakt med min läkare alt. medicinskötare för att de ska kunna peta in ett recept på Akineton eller Inderal. som ska kunna lindra skakningar. inderalen ska dessutom minska rastlöshet så om jag står på denna låga metaminados som jag gör just nu och addar till Inderal mot skakningarna som jag hoppas ska ge med sig med tiden så jag sen kan sluta med den. Vore inte det en alldeles superbra kombination för mig just nu?
 
Den 3e ska jag börja på mitt nya jobb. Ska ha en månads prov-praktik och måste och TÄNKER gå dit och ge 2000% Det skulle ju dock underlätta då om man hade en fungerande medicinering.
 
Metaminan gör mig pigg, får strultur på sömn, aktivitet och vila. Får lagom mycket gjort just nu känner jag. Då jag tillfälligt slutade med Metaminan pga. biverkningarna så blev jag åter det gamla vraket som låg i sängen och inte ens kände för att bogga. Då ökade suget av Xanor bara för att få sova bort dagarna igen. MEN hörrni! Nu är jag nere på den acceptabla dosen av Xanor så nu ska den trappas över på Sobril istället som har en verkningstid på hela 30 timmar. Jag hittade en sådan i gömmorna häromkvällen när jag städade medicinlådan och den gav en sjuuuukt bra verkan på mig. och den höll i sig så himla bra.
Har fått börja ta lite Stilnoct igen nu sedan jag började med Metaminan igen, men jag tror inte det blir långvarigt, tog ju Theralen förra vändan, men sen visade det sig att jag sov bättre UTAN den och att Metaminan fick allt att funka ändå på något konstigt sätt, men det tog kanske 2 veckor.
 
Är så GLAD att PN är tillbaka i mitt liv, känns så skönt att vi har varandra och man märker att hon faktiskt har ändrat sig mycket sedan "den gamla tiden". Miss Li däremot vet jag inte om jag skulle kunna förlåta...hon var en så nära vän till mig och svek mig något så fruktansvärt!
 
Snart kommer i alla fall boendestödet, har inte träffats på 2 veckor för allt har rullat på rätt bra nu=)  Blir väl mest att sitta och snacka lite gojja, för varje gång jag vet att hon ska komma så sätter jag fart och städar undan som värsta grovarbetaren så det har ju helt klart effekt att hon kommer även om jag inte behöver den fysiska hjälpen av henne just nu ...det var ju aningen skillnad förut!
 
Känner att jag skulle kunna sitta och skriva här hur länge som helst idag, känns könt att sitta och rabbla ner massa om egentligen ingenting!
 
Jag har fått en födelsedagspresent till, eller ja jag har inte fått den men  jag vet vad det är...det blir min tatuering NO:5 =) Den ska nog gå i jamaicatema, eftersom mina tatueringar alla har en innebörd och ett budskap om sådant jag gått igenom i livet. Denna ligger hetast till just nu ( Jag vill ju helst inte ha med färg, men denna måste ju lixom vara det och jag tror den skulle bli riktigt fin någonstans vid torso i placeringen.
 
Något av detta tror jag skulle bli fint.....men vill också ha något litet quote på patois som passar tillsammans med den.
Jaja vi får se vad det blir av det hela...=) Nu vill jag bar att läkaren/medicinskötaren ska höra av sig....had man ADHD kan man ju inte vänta heller, allt måste ske NU:P
 
Kram på Er alla mina älskade vänner <3

Kommentarer
pega

Glad att du är i mitt liv ♡

Svar: Är också glad, glad, GLAD gumman! Vi är VÄLDIGT lika!
<3
ninemile

2014-02-22 - 23:19:51
URL: http://www.pegelin.devote.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0