IM FREE

   2013-12-10 - 19:19:01
Hoppade av jobbet efter en dag...vem FAAAAAN jobbar under sådana förhållanden????
Kom dit i god tid innan 07 men ingen var på plats fast min arbetstid skulle vara 7-11 i början. 07.20 fick jag tag i bossens frt som jobbar inom företaget och då säger dom att bossen ligger m influensa och att hon och den andra anställda redan är i Linköping sedan flera timmar. Så jag fick sitta å vänta i 1.5 timme på dom i bilen innan hon kom och plockade upp mig å så åkte vi till Linköping igen. ingen struktur, noll koll, och dom visste jag skulle sluta 11. bobby satt ensam hemma men då klockan var 11.20 var vi fortfarande kvar i Linköping. och när vi väl kom till Norrköping så ville hon ju bara ha hjälp med det och det och det oxå sen fick jag gå...12.45 fick jag sätta mig i min egen bil och åka hem. Då hade bobby nästan varit ensam hemma i 8 hela jävla timmar å jag var så förbannad att ja grinade!!!
 
Min underbara handläggare på AF tyckte detta var helt sjukt och sa att dom har INGEN med funktionsnedsättning som passar på detta jobb. man ska ju dessutom på heltid jobba 10 timar....men 2 timmar kan man dra runt å göra vad man vill och de är obetalda. Och nu började hon babbla om att jag skulle sitta å pendla till Linköping på morgnarna istället med...så det skulle bli nätta dar på minst 12 timmar, och vi som ska kämpa för att jag ska komma upp i heltid...J på AF sa att hon kommer meddela dom att de får söka sina anställda på vanligt sätt och inte "bakvägen" med dessa villkor!!!
Hon tyckte det var GALET och att de gjort allting tvärt emot vad som hade sagts under våra möten med företaget...trots att J varit ÖVERTYDLIG med saker och ting och allt var så ok, så ok från deras sida så sket dom i princip allt! Å på köpet var tanten en kopia av Jean på PS....stressad, upphetsad, å stirrig till max.....fick i alla fall äran att köra runt i världens flådigaste BMW X5 tror jag det var. Men start genom en knapptryckning, backkameror (ÄR JU ETT MÅSTE NÄSTA GÅNG JAG SKAFFAR BIL) Grymt skön å stor att köra och däcken hade världens grepp i modden=) FETT alltså!! Fick KLÄTTRA för att komma upp i den....den var enorm , men kändes ändå helt lagom att köra....å hade härligt ljusblå metalliclack...nästan som på vår gamla SAAB "AET" vi hade förr=)
 
 
Bobby hade i alla fall klarat sig och varit jätteduktig hela tiden jag var borta. Och efter det hade jag ett möte på Beroendeenheten då fick han faktiskt vara me "mommo" han hade buffat på henne när hon satt vid datorn och då hon rullade ut stolen hade han hoppat rakt upp i hennes knä och ville mysa...han är för härlig alltså!
 
I morse började han studsa vid en snödriva vid garaget och jag tänkte att vafan är det stupröret han blivit kär i nu eller? men det var ju kissemaosingen:)
 
Sen gjorde Bobbby ris till korven när vi lagade mat (japp vi lagade mat, otroligt men sant)
 
insåg på denna instagrambild att shit, det var ju inte länge sen han var så här liten bebis....men jag hade lagt upp den för 26 veckor sedan:S DAMN! vad tiden går fort!
Nu är det bara knappt 3 timmar innan porradise....:S får väl mata grisarna eller nåt! <3
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0