WELCOME TO FRIDAS HOTLINE, HOW MAY I HELP YOU?

   2012-08-18 - 08:50:33

Känner mig så jeeeedrans full me bus=)

Jag har haft en satans rastlöshet och ångest som eskalerat sista dagarna, men misstänker starkt de elaka kvinnliga hormonerna då det efter en jäkla massa funderande slagit mig att HEEY Frrida, it´s the time in the month u nowadays use to be kin a "wierdooo in yah head n mind! :P Jag hoppas det går över snart och att jag kan dra ett streck över denna månads "monsterkänningar" och gå vidare.

Det kan ju även bero en hel del på att jag klarade mig heeelt utan Lyrican i ca. en hel vecka. Men då jag började bli för rastlös och min superdoktor sa den 3e då jag träffade honom att det är den sista lilla delen av utsättningen som är den jobbigaste för det mesta så har jag nu gått på med den minimala dosen med 25mg vilket är lägre än de 75mg jag la ner helt under en vecka. Jag har blivit mer "Frida" igen. Dvs...

Morgonpigg: CHECK

Däckar av tristess och trötthet frampå eftermiddagarna precis som förr: CHECK, men måste jobba på detta...Anar att det är Ritalinet som bråkar med mig där ...men nu utan Lyrica så kan det ju vara så att Ritalinet egentligen ska vara liiiite högre dos för att fungera perfekt för mig. Jag ska prova faktiskt. Jävuls-Lyrican har ju varit en ENORM BOV i hela pillertrillardramat=S Ritalinet kan nog höja mig lite där så jag orkar med dagarna, men tänker inte experimentera för mycket med allt på en gång...NU bort med Lyrican helt, sen öka Ritalinet lite försiktigt och se vad som sker med mig=)

Har fåt ta Stilnoct 3 ggr senaste veckorna för jag inte kunnat sova på kvällen, det jämnade ju ut sig med min förra Ritalinökning och jag orkade i princip allt i världen;) Jag tänker INTE börja med regelbunden användning av Stilnoct igen ...NO WAY!

FRIDA LAGAR MAT å ÄTER:  DET NI..har ju gått upp flera kg och folk säger jag ser strålande och PERFEKT UT, men i min hjärna är minsta uppåtgram ångestgivande...MEN jag vet att jag fortfarande har en massa vätska i kroppen och om jag ökar Ritalinet lite sen så vet jag ju även att aptiten kommer avta så jag passar på att försöka äta bättre sålänge det varar:)

Rastlös: CHECK

Sällskapssjuk: CHECK CHECK CHECK

Full med en jäkla massa bus, för att inte tala om sjuka humor: CHECK IGEN

Vill träffa massa nya människor: MASSA CHECK

Få saker gjorda och inte dra ut på dom: (där kämpar jag fortfarande på att få balansen dock): CHECK men det är rörigt och tur mitt boendestöd är tillbaka och vi ska styra upp detta allt nu igen!

Vill engagera mig i massa saker på en gång: (Men satsar på MPS där jag nu är administrativ chef över Östergötland vilket känns OTROLIGT fint och bra CHECK

Vill börja dansa dancehall igen: och ska se till att det kommer ske snarast:

Idag är den stora dagen jag velat så länge och mycket men inte varit stark nog att ge mig på...IM GOING BACK TO THE SILVERCAVE=) : ska bli spännande å se om de håller idag då...snälla håll alla tummar, tassar å tår för att det ska gå vägen idag och jag ska komma igång igen.

Jag kan skratta och le igen åt minsta lilla sjuka grej: MEGACHECK

Börjar känna lite hopp inför framtiden, vilket jag inte gjort på oerhört länge: CHECK IGEN

Bättre koncentrationsförmåga: ÅTER IGEN CHEEECK

 

Varit runt Vättern med Joey, sis och P så jag åkte till Kulla i söndags och vi var borta och hyrde en liten rar stuga natten mellan måndag och tisdag. Men sen ville varken jag eller Josse åka hem så vi blev kvar i kulla ända till i Torsdags kväll=) Josse älskade att åka Tuffetåg i Hjo, och han passade även på att "gå upp i rök" på en obevakad sekund. Som tur var hade han sitt halsband med namn å te. nr på sig och P gick åt ett håll på campingen och jag åt ett annat..Jag tänkte att SHIIIIT han hör ju skitdåligt just nu och här skulle han inte ens hitta tillbaka till oss å vår lilla stuga...Men jag kom inte så långt förrän jag såg en nyfiken liten kille snusa omkring i gräset runt husvagnarna en bit bort...PUH!!! Man blir ju skitskraj...han är ju min ÄNGEL, MITT ALLT!

Lite bilder från vår tripp som även innefattade det årliga mötet med mina härliga boys i Gränna=)

Lite övriga bilder

 

 

 

Man KAN få sig en smärre fläskläpp om man matar änderna med munnen i hopp om att få lite hångel...men de e de

klart värt=)

 

Men nu tillbaka till Frida´s HOTLINE....med lite för mycket kryp i kroppen, en underbar vän "in the states" som ger mig hopp om framtiden och att den dagen då Joey vill vandra vidare till regnbågsbron så lutar det just nu åt att jag flyttar till USA ...åtminstone på prov! men det får den dagen utvisa...=)

 

 

KOLLA IN ...SER JAG INTE ANINGEN FRISKARE UT NU?

DE TVÅ BILDERNA NEDANFÖR ÄR FÖR 1-2 MÅNADER SEDAN

 

 

 

COOLT!

 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0