NYOPERERAD IGEN=)

   2011-09-09 - 11:28:55

Jahapp, då var även denna operation ur världen=)
I går 07.30 kom jag till Vrinnevi och fick nästan direkt komma in och förberedas för att ta bort min gallblåsa.
Dom frågade om jag ville ha något lugnande innan dom rullade in mig i op. salen...jag satte nästan i halsen...shit jag var ju helt avslappnad och inte ett dugg nervös:S Så jag avstod och hon sa att ja jag verkade väldigt avslappnad men hon frågade ändå! Snyggo-narkosskötaren Johan som jobbat där i 3 dagar satte nålar i händerna, EKG-pluppar och donade tillsammans med den kvinnliga=) Sedan fick jag åka in i rymden (läs op. salen) den var mer space än den på Danderyd om jag minns rätt. Fast då var jag verkligen BORTA redan innan operationen för jag tagit lugnande å grejer:S

Fick sukta i mig syrgas som Johan höll i masken för att fylla på lite extra i lungorna...sedan låg jag där och de sa tänk på något du tycker om för då brukar man ha det i tanken då man vaknar med:O

Det brände lite i armen när narkosmedlet sattes in och min kommentar blev WOOOOUUUHHHHH å ett flin när allt började snurra=) Sen somnade jag!

Vaknade 1-2 timmar efter ute på UVA (uppvakningen) där jag även skulle stanna över natten tills idag. Jag hade ganska ont och fick morfin påfyllt flera gånger under någon halvtimme. Fick även en annan sort eftersom morfinet inte hade så bra verkan på min smärta!
Låg med syrgasmasken på i kanske 2 timmar. Sen fick jag flytta in i ett eget rum, och det coola var att jag var ensam om att få göra det=)

Jag fick bo i "barnrummet" Alltså det rum som barnen får vara i under uppvakning osv...Så vips så hade jag fått en egen SVIT med stora fönster, 42tums platt tv, dvd spelare, radio, mysiga lampor i fönstret tillsammans med fejk orkideér mm...=) Där låg jag och hade det bara bra...precis utanför dörren hade jag toaletten med....dock blev det precis som vid förra operationen....att även om man har ganska fylld blåsa så kan man bara inte kissa själv:S När det visade 575ml på bladderscan så tappade dom mig en gång=) Kunde inte kissa innan jag skulle sova heller, men då hade jag bara 275ml så vi avvaktade. Skulle bli väckt på natten vid 1-2 tiden för att se om jag kunde kissa. Jag vaknade dock av mig själv och då lyckades jag kissa själv lite lite =) (SNACKA OM BILLIG LYCKA!!!)


PÅ VÄG TILL OPERATION




Fick lite morfinkapslar under natten men lyckades sova en del i alla fall=)
Nu har jag fått komma hem..mamma hämtade mig runt 10-tiden. Jag fick en näve morfinkapslar, 655mg panodil, och något mot åksjuka IFALL morfinet skulle göra mig illamående, men det tror jag inte...=) Sen sprutor med blodförtunnande medel igen så jag inte ska få några små blodproppar eller stora heller för den delen!
Skötaren Magnus stod för godispåsen och han och jag snackade en hel del om allt möjligt! Vilken MAN=)
Han var mäkta imponerad av min kropp ...att jag inte har något överflödigt skinn eller liknande efter min GBP-op!
Han kom å bara TITTADE på mig flera gånger =) SUPERTREVLIG!!! å såååååå CHARMIG=) Så nu tänker jag gifta mig med både Johan å Magnus;) *HAHAHAHAH*

Ligger i min säng hemma nu och har det bra...fick inte behålla någon av mina gallstenar för de var så små att de spolat ut dom! Jessica som opererade mig kom in igår kväll och snackade lite och hon sa att gallblåsan varit PROPPFULL med småsmåsmå stenar...och att det var inte alls konstigt att jag haft problem av det där!

Nu ska jag köra lite recovery på mig själv då=) Joey är hos moffa så länge=)

Dom kör nu me stay ups....eller som Magnus sa stay downs...för dom hasade ner rätt mycket;)




Måste bara visa nya solariet på soloteket med....det har verkligen tropisk doft som sprutar ut och så kan man få en sval havsbris på dig med vattendusch i solariet.....de e kvalitét de=)

Puss å kram


Kommentarer
Sara

Oj vilka upplevelser! Skönt att de fick ut skrotet ur dig ;)

2011-09-09 - 12:04:30

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0