SE DÖDEN I VITÖGAT OCH INSE ATT DU ÄR DÖDLIG MÄNNISKA FÖR HELVETE!!!

   2011-10-14 - 19:46:08








Jag har knappt sovit alls i natt trots att jag tog Stilnoct:( Till slut åkte jag upp till mamma och pappa efter att ha meddelat jobbet att jag var TVUNGEN att ta hand  om DET VIKTIGASTE I MITT LIV!!! jobbet är VIKTIGT och betyder MASSOR för mig...MEN JOEY är ALLT!!! Utan honom hade jag inte ens haft ett jobb...då hade jag varit DÖD för länge länge sedan....Han var dålig i morse när jag kom upp till mamma och pappa där Josse sov i natt eftersom jag egentligen skulle jobbat....:( Han hade inte druckit något under natten heller och både mamma och papa hade vakat över honom till och från hela natten:)

Jag ringde till Valla och fick en tid hos Oskar vid 10.30 tiden! Mamma tog ledigt från jobbet och jag låg med min älskade inlindad i två tjocka filtar och han frös så han skakade på golvet:( hans bedjande blick -HJÄLP MIG, VARFÖR MÅR JAG SÅÅHÄR!!! MATTE JAG ÄR RÄDD!!! =(
Hans insjunkna kropp ...precis så som jag vet att ett döende djur känns i kroppen....SLUT!!!

Han tog farväl av "moffa" innan vi åkte och jag var så trött så jag sov i bilen lite till och från...Joey låg i mitt knä, inlindad i sina filtar och jag märkte hur han började få upp värmen lite igen emellanåt.

När vi kom till Linköping så hämtade vi syster som följde med till djurakuten och då hade Joey blivit mycket PIGGARE!!! inte helt ok, men STOR skillnad! =)

Vi fick komma in och träffa Oskar nästan direkt och dom hade noterat på hans papper att jag ev. skulle ta beslutet att låta Joey somna in från mig!
Oskar kände igenom Josse och hans tanke om det hela är att:

joey har ju alltid haft problem med tänderna till och från...haft infektioner mm. Nu trodde han att eftersom han reagerade på hur han undersökte Joey så har han antagligen fått en BÖLD eller liknande i en tandrot i sin vänstra överkäke...han luktar mer i munnen nu så det är ju v''ldigt troligt det är något ...det fattar ju vem som helst!!:( Tonsillerna var väldigt förstorade men annars så var hans puls, och hjärtljud med det fina blåset och allt precis som vanligt!
Allt handlade om att väga för och emot...skulle vi lägga in honom med dropp och riskera att han iNTE skulle repa sig för att han inte ville vara där utan oss nära och kära...? ELLER...skulle han må sämre av att komma hem och kanske inte få i sig vätska eller mat?=(

Nu fick han med sig en riktigt agressiv antibiotikakur samt nya Previcox som är smärtstillande och antiflammatoriskt som han ju haft tidigare.
Rådet var nu att ge honom "FJÄSKMAT" med extra vätska i, hålla honom i lugn miljö och höra av mig under helgen till deras jour om någon hände...Han sa att som han var då han kom in så ansåg han inte det fanns någon anledning att låta honom lämna livet...och det höll jag ju med om...vi är dock överrens om att inte hålla honom vid liv för MIN SKULL om den dagen kommer...som Oskar sa det är trots allt ett liv...JOEYS LIV...och vi måste RESPEKTERA DET!!!









Nu har Joey ätit, varit ute med "Moffa", lekt lite...ätit mer...både sin medicin och köttbullar, burkmat och korv med vatten på:P Snacka om KORVSOPPA VAH?=) Han slukade alltihopa och nu ligger vi i sängen och vilar ...

Själv kan jag ju bara informeeeera de inblandade i storyn med min blå tånagel att jag FORTFARANDE inte vet vad jag gjort för att den ska bli så...men att eftersom den börjat vara lös i några veckor så var jag nu på eftermiddagen och fick den borttagen...dom SLET för fan bort den:S Jag tål MYCKET....men detta var inte skoj:S Men skit i en jävla TÅ!!! Joey är fokus nummer ETT!!! Vi ahr fått så otroligt mycket fint stöd via Face Book i dag så det är inte klokt...





 




Nu ska vi sova strax....KRAM!!!

JAH BLESS!!!


Kommentarer
mattias

nice,forsättt med vad du tror på!

2011-11-23 - 23:05:34

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0