LITE KNARK OM DAGEN ...DE E TOPPEN FÖR ALLA "JAGEN"

   2011-04-22 - 23:11:38

Nu ligger jag i sängen och funderar på hela den kostcirkel av piller jag pressar i mig varje dag....en del är mest eftersom jag gjort min gastric bypass operation för att förebygga brister...(men har ju inte lyckats göra det i alla fall). Dessa kommer jag få stå på resten av mitt liv...håller på att trappa ner Cymbaltan nu i alla fall=)

...men seriöst kolla här....
NAMN PÅ MEDICINEN-vad den används för- några få av de biverkningar den kan ge!!!

-CONCERTA-ADHD (narkotika-klassat) -huvudvärk, sömnsvårigheter, hjärtinfarkt, svimning,  förlamning, ökat blodtryck,   psykos,  viktminskning, ledvärk, trötthet, hyperaktivitet, darrningar, höga levervärden, ilska, rastlöshet, plötslig död, koma mm. 

-LYRICA
- Generaliserat ångestsyndrom, epilepsi - förvirring, irritabilitet, minnesstörning, svårighet att tänka, muskelskador, ögonsmärta, yrsel, nedsatta reflexer, halucinationer mm.

-CYMBALTA-Depression, generaliserat ångestsyndrom- Kramflöshet, tinnitus, ångest, domningar i huden,aptoitlöshet, desorientering, trötthet, sömnsvårigheter, smakförändring, bristande motivation, leverinflammation, lättare få blåmärken, hjärtklappning, självmordstankar, uttorkning, hallucinationer, gulsot mm.

-KALCIPOS-förebygga kalciumbrist-Buksmärta, utslag mm.

-FOLACIN-Brist mot Folsyra-
utslag, klåda mm.

-BEHEPAN-Förebygga brist på B12, blodbrist- feber, klåda, utslag mm.

-DUROFERON-Förebygga blodbrist, blodbrist-magsmärta, skada på matstrupe, utslag mm.

-ARCOXIA-reumatism, artros, gikt-
andnöd, gulsot, yrsel, svaghet, trötthet, ödem, lättare få blåmärken, hjärtinfarkt, stroke, näsblod, depression, nedsatt mental skärpa, ångest, muskelsmärta, stelhet, minskade vita/röda blodkroppar, hallucinationer, rastlöshet mm.

-MULTIVITAMIN- förebygga vitaminbrist-
okänt

-KESTINE-antihistamin, allergi-ödem, sömnlöshet, nervositet, utslag, huvudvärk, buksmärta mm.


VID BEHOV:

-SINGUL AIR-säsongsbunden allergisk rinit-
huvudvärk, buksmärta, ökad blödningstendens, hallucinationer, depression, sömnlöshet, ångest, rastlöshet, yrsel, krampanfall mm.

-XANOR (narkotika-klassat)-ångestdämpande lugnande, paniksyndrom, ångesttillstånd, oro - minnesluckor, sömnstörningar, förvirring, dåsighet, koordianationssvårigheter, huvudvärk, dimsyn, illamående, trötthet, muskelsvaghet, nedsatt leverfunktion mm.
  
XANOR DEPOT(narkotika-klassat)-ångestdämpande lugnande, paniksyndrom, ångesttillstånd, oro - minnesluckor, sömnstörningar, förvirring, dåsighet, koordianationssvårigheter, huvudvärk, dimsyn, illamående, trötthet, muskelsvaghet, nedsatt leverfunktion mm.

-STILNOCT(narkotika-klassat, beroendeframkallande, toleransbildande)-sömnmedel- huvudvärk, yrsel, sänkt medvetandegrad, hallucinationer, mardrömmar, förvirringstillstånd, irritabilitet, rastlöshet, ilska, beteendestörningar, trötthet, gångrubbningar, läkemedelstolerans, fallolyckor, dubbelseende, muskelsvaghet,  ödem, utslag, buksmärta mm. 

-CITODON
(kodein/paracetamol-beroendeframkallande)- smärtstillande- leverskada, allergisk reaktion, trötthet, illamående mm.  

-PREDNISOLON-antiinflammatorisk vid tex. reumatism, svåra allergiska tillstånd- sämre sårläkning, hämning av egen kortisolutsöndring, ödem, psykiska rubbningar mm. 

OCH SEDAN UNDRAR MAN VARFÖR MAN IBLAND KÄNNER SIG DÅLIG:s *DÖÖÖÖÖÖH???!!!*

För övrigt har jag städat här hemma idag med=) Jag har varit på långpromenad med Joey-Boey och sen har vi varit hos mor å far där även mina fina kusiner var idag=)
Kusin M hjälpte mig sy in 2 klänningar=)
Jag har även gjort degen till hälsomuffins som jag ska grädda i morgon när jag vaknar och då ska jag även göra en regnbågskaka...så håll alla tummar och tår för att jag kommer lyckas med denna skapelse=)

I går var jag på Viberga med mamma å pappa och det var första gången på otroligt länge...insåg att nästan ingen jag kände igen som jag mötte hälsade på mig...om dom tittade på mig så vände de sig sedan om minst 2 gånger för att kolla VEM JAG VAR!!! (man ser mycket i ögonvrån)...har fattat nu i alla fall att folk verkligen inte känner igen mig längre....sjukt men sant:S

Min externa hårddisk har ju kraschat...den är körd så nu ska jag skicka den antingen till Stockholm eller England...jag får lösa det nästa vekcka...hela mitt liv finns på den disken...varenda liten bild jag tagit sedan 2005!!! Om det inte går att fixa fram det igen så kommer jag rasera:(

Nu ska jag sova...men jag ger er lite bilder på snygga regnbågskakor och LOVAR att ni ska få se resultatet på min egen framöver=)
Äh, ta en bild på lite hälsomuffins med=)


Puss på er...


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0