DR. HUND

   2010-09-29 - 22:05:05

Idag skulle Joey vara på Valla 10.15.
Stannade till i Blacka för X var med som sällskap och stöd...och vad änder...jo bilskrutten vill inte starta igen:P
Mitt i förbannelsen ringer jag snubben på KIA och nu har vi dealen klar!!!
I morgon skriver jag på papprena för min och Joeys nya bil. En KIA RIO som gått 15 mil som demobil. Det är bara EN som provkört den och så har dom på KIA själva kört den typ till Linköping och tillbaka.
Det är 7 års fulla garantier på den...allt från stereon till...jaah andra fel som inte beror på slitage.

Joey har varit på Valla i alla fall, ja vi kom dit till slut. Joey var ganska rädd...men såååå DUKTIG!!!
Dom tog massa blodprover och så röntgade  dom hjärta och lungor...domen löd: Fortfarande hörs inget när man lyssnar på honom...alltså inte att det är vätska i hans lungor. Däremot var det diffust omkring hans hjärta...vilket troligtvis är lite vätska i hans lungor trots allt. Nu får han alltså börja på vätskedrivande mot lungödem samt hjärtmedicin för att stärka hans lilla hjärta!!! Sen visade det sig att utslagen han har under ögonen från at dom rinner är svamp:( Så nu har vi fått några pads som vi ska tvätta med typ varannan dag...så ska det nog bli bra och sluta klia med:)

När vi lämnat honom kvar för provtagning för levaxinet gick vi och lunchade med systeryster på nån konstig tjingtjongrestaurang. Jag fick beställa barnprtion=)
Sen gick vi å kollade in lite blommor på torget och sen till Press stop å kollade lite på tidningar.

När vi fick hämta Joey vid 16-tiden så hördes han lång väg ut i receptionen. Skönt i alla fall att man känner igen honom på mils avständ:)
Han blev jätteglad och han och jag hjälptes sen åt att pilla bort tejpen på hans ben eferr provtagningen:)
Han var superhungrig, och jag undrar hur det nu kommer gå eftersom han inte ska äta så salt mat som ost och skinka...eheeeeh!!! Tror jag ska börja laga mat till honom...har kollat lite recept på nätet:)

Jag undrar om han känner att han fått hjälp??? För nu ikväll är första gången på ungefär en vecka som han gått flera meter från mig och har legat inne i sovrummet ensam och snarkat som bara den...han är så grymt UNDERBAR!!!

Nu ska vi kissa gonatt och sova sängen=)

Puss från oss








Kommentarer
Aicha/Britt

Måste bara få fråga,är det en Lhasa-Apso du har,jag älskar rasen och har födit upp dom i 13 år men tyvär fått sluta då mina händer inte håller för pälsvården.Underbarare ras kan man inte hitta.

2012-02-29 - 17:48:07
URL: http://www.domunderbarahundarna.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0