DEAR SANTA

   2010-12-10 - 19:42:16
Får man ha önskelista när man är 32 år?
Äh skitsamma, tomten har för länge sen gett upp hoppet å slutat komma till oss i alla fall...så jag önskar mig väl ifall Mr.. tomte mot förmodan orkar ta svängen förbi mig i jul *MWAHAHAHAHAHAHHH!!!*  ;)

ÖKELISTA FRÅN DEN MYCKET VUXNA OCH OERHÖRT INTELLIGENTA 32-ÅRINGEN:


RESOR SÅ LÅNGT BORT SOM MÖJLIGT
 DELVIS NYTT KÖK
STÖVLAR
SKYDIVING SOM JAG INTE KOMMER VÅGA UTFÖRA MEN SKA TVINGA MIG TILL ÄNDÅ
EXTERN BLIXT TILL CANON D5000
MACROOBJEKTIV TILL CANON D5000
ETT STORT SKRIVBORD TILL ALLA MINA PROJEKT
SPÁVISTELSE FÖR MIN TRÖTTA SJÄL:p
ATT NÅGON SLITER UT MINA GARDEROBER I SOVRUMMET OCH SÄTTER DIT NYA MED MASSA PLATS
MASSA PLASTIKOPERATIONER Å RESTALYNE Å Å Å BOTOX Å Å Å ....AAH...
STARTPAKET FÖR SILVERLERA
MICRO-INSATS TILL SILVERLERA
EN EGEN LITEN, LITEN ATELJÉ
 FÄLGAR Å SOMMARDÄCK TILL KIAN
NYTT SOUNDSYSTEM
TONING TILL KIAN
TONING TILL BALKONGEN ....*MHAAAHAHA!!!!*
KLÄDER E VÄL ALDRIG FEL NU NÄR ALLT ÄR FÖR STORT IGEN FÖR HUNDRAELFTE GÅNGEN....
ÄH, JA ÖNSKAR MIG NOG DE MESTA...:s

Annars började väl dagen sådär...vaknade alldeles för tidigt och det slutade med att jag tog stilnoct alldeles för sent...ehhh ja typ halv 6 på morgonen och det SKA man lixom inte om man vill vara normal dagen efter...men i alla fall så gjorde jag de och vaknade sen typ 10. Jag å Josse gick på promenad i solen och hade systemkameran med oss för att få lite vinterbilder...men nu e batteiet slut och eftersom jag e ganska lat idag så har jag inte ens laddat det...så bilderna kommer ut någon annan dag...i morrn kanske...vem vet!

Idag är det eett helt år sen jag gjorde min gastric bypass operation på Danderyd. I morse visade vågen högtidligt på EXAKT på -35 kilo. Nu så här i efterhand så känns det egentligen jävligt konstigt...man fick ju höra det innan op. att man kanske inte hänger med mentalt...och innerst inne har jag nog inte gjort det riktigt tror jag.
Jag brukar ofta kolla på alldeles för stora storlekar i butiken eller lägga mer på tallriken än jag vet att jag kan äta!

Hmmm...va konstigt livet e....*fastnade lite å funderade*

Jahapp...idag har jag bråkat med lite Tradera-auktioner jag haft ute igen och som skulle skickas....vilket jäkla meck för så lite cash lixom...men de e ändå helt ok att hålla "the businesswoman inside" vaken:D
Jag struntar i alla fall i butiken jag fått erbjudande om ....jag tror verkligen inte på idé´n....så e det!
Sen har jag å Josse varit å småfixat med lite grejjer och Joey skulle minsann gå in i djuraffären...igen...!!!
En gång då vi var ute och gick en morgon så stannade han ju utanför och skulle inte gå vidare om han inte fick gå in...men icke!!! Det var stängt!!!
men eftersom han e så kräsen så köpte hans snåla matte ingenting idag...men han dör inte för det...han har precis smällt i sig mat igen efter att ha kommit å gnatat på matte att magen kurrade=)



I morgon e det dancehall träning igen...å så ska jag nog stanna till å köpa en butangas brännare så jag kan se till å få fart på mitt smide här hemma=)
I går kom min låda med grejer jag beställt från Folkare och jag hämtade den ...och man blir ju ännu mera sugen på att dra igång på allvar...men det är som jag sagt tidigare inte ultimat att hålla till i mammas arbetsrum:(
Jag har för sjutton såg-abstinens...jag har inte sågat sen i tisdags och har inga större projekt på gång...ojojoj...!!!

JAG MÅSTE IN PÅ REHAB!!! :p

Idag har jag tänkt mycket igen på hur allt såg ut för massa år sedan och fram tills idag...ganska många gamla minnen har väckts till liv och av någon anledning så får jag mest en stor, svart klump inombords...men Frida...HALLÅ!!!!???!!!

Då var DÅ NU är NU...idag ...denna sekund...!!!
Jag ligger inte i någon soffa i uppehållsrummet på Thapperska och är 17 år och ARG!!!
ARG på att finnas till...ARG på att vara helt jävla oförstådd av hela jävla världen!!!
ARG ARG ARG!!! FRUSTRERAD...men samtidigt så in i helvete TOM!!...ENSAM!!! FUCK!!!
Varför är jag plötsligt så jävla rädd???
Har gått omkring och intalat mig länge nu att jag aldrig vill leva med någon mer ...ALDRIG MER!!!
Men är det verkligen så??? eller är det bara mitt trotsiga jag som gör sig påminnt för att skydda mig själv från att livet raseras på nytt?
JAG VILL INTE...JAG ORKAR INTE...en gång till...men ändå måste man VÅGA för att VINNA...eller?!
Många tankar i bloggen idag...men ni vet...ni läser det ni vill och skiter i resten...=)
Förresten varför ska jag egentligen sitta här och fortsätta låta livet gå förbi mig när jag äntligen börjat leva det?
AAAAAWWWW!!! Frida VÅGA LITA PÅ FOLK!!!! Men senast i september i år visade sig ju att YTTERLIGARE EN idiot existerar på jorden! Man intalar sig själv att...men Frida du e bara nojjig...det ÄR inget konstigt...fast det känns så...MEN I SLUTET ÄR KÄNSLAN ALLTID RÄTT!!! Varför e det så???

Har senaste veckan längtat fruktansvärt mycket till Jamaica igen...musiken, rytmerna, den äckliga maten, det salta havet, uteliggarna som helt nakna sitter i rondellen i Ochi...stingrockorna som flyter in i mörkret i skymningen, eldflugorna, parasiterna, livet ute på gatorna och ganjaröken som ligger tät över denna konstiga men på något sätt för mig magiska ö!!! Det är oxå konstigt.....allt e konstigt...*HAHA*
Minns en gång då jag kom och gick huvudgatan upp i Ochi....jag skulle hem. En jätteliten brun vovve stapplar några steg framför mig...den är så mager att jag trodde den skulle falla ihop och dö framför mina fötter! Den stannade och drack i den enda vattenpölen som fanns på hela gatan...lerigt, skitigt....FY FAAN!!!
Försökte ge den bröd...men den ville inte alls ha...den stapplade vidare och jag gick hem och stängde dörren och längtade hem:(
JAG TROR FAKTISKT INTE ATT DEN ÖVERLEVDE DAGEN!



VARFÖR KAN INTE ALLA DJUR FÅ VARA LYCKLIGA???


JAG E RÄTT LYCKLIG...


JAG E MED RÄTT LYCKLIG FAKTISKT....



ÄH FÖR HELVETE TOMTEN!!!!
SKIT I ALLT JAG ÖNSKADE MIG PÅ LISTAN....


 ATT ALLA DJUR FÅR VARA FRISKA OCH LYCKLIGA!!!!!!!








Kommentarer
Marille

du är BÄST <3

2010-12-10 - 19:57:09
URL: http://mydreamwasalie.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0