KATTUNGEN LIV

   2009-09-04 - 21:51:08
I dag kom Varis in på jobbet och visade en bild i mobilen på en kattunge som han hade låg på trappen hemma.
En av hans vilda katter hade fått 2 ungar men bara tagit till sig en och denna hade nog legat hela natten ensam trodde han och det var inte mycket liv i den!
jag sa bara TA HIT KATTUNGEN!!!
Den är något dygn gammal bara...
Så han åkte och hämtade den...vi gömde den på jobbet och kunderna hjälpte till att ha den då dom satt vid fikabordet...när chefen kom ringde Chricka som precis avslutat sitt kattuppdrag o dragit och sa att NU KOMMER CHEFEN!!!
Malin som var ledig åkte och köpte mjölkersättning. Kissen var iskall och rörde sig knappt och vi hade värmt ett korvbröd och lindat in med den i handduken för att den skulle få upp värmen.
ingen trodde den skulle klara sig..:(
malin kom med maten och den fick sitt första mål som den till allas förvåning och lycka smaskade i sig med glädje=)
nu har jag denna lilla varelse hemma...har varit hos mamma å pappa och vi har matat den tillsammans och Joey har blivit storebror igen;) Men nu ingen mås utan katt ja...jaja föremålen växlar..han e superintresserad i alla fall...:P

Här kommer lite bilder...ja har inte tid för den lille ska ha mat...jag kallar den LIV!!!

I morgon FÅR den åka till linköpings djurhem om jag vill ämna den där deras ordförande ska ta hand om den i sitt hem i så falll...nu kommer bilder......de väger för övrigt 100 gram:P
Jag känner lite att jag inte riiiktigt tål den :( Men det är smällar man får ta när man håller på med sån här business...djuren är mer värda än att jag mår dåligt av lite sketen allergi!
kram


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0