MIN KATT, JAG HAR FÖRLORAT MIN KATT=(

   2009-09-06 - 21:06:42
Min lilla kissekatt LIV har fått låmna mig...men har det nu bra...bäst!!!
Ringde en tjej utan namn i en anan dbt grupp som jag börjat ha bra kontakt med...hon har 2 katter och sa att hon kunde ta Liv eftersom jag var tvungen att göra av henne någonstanns och jag ska jobba...jävla helvetes skitjobb:(
Så jag åkte dit med henne...kysste henne och lämnade över henne och gick:(
Nu har tjejens mamma fått ta Liv...och det går tydligen väldigt bra i alla fall...MEN

...det gör så jävla ont i mitt hjärta:(
Hur kan en så liten varelse som jag dessutom inte tålde kravla så långt in i hjärtat på så kort tid?
Jag får ju hälsa på Liv ...men det gör så jävla ont i mig:(

FAN FAN FAN FAN....det var så underbar att få hjälpa den lilla...mata den ...sköta om...värma och sova tätt bredvid...

I morgon är det jobb...jag vill inte vill inte vill inte....chefen smular sönder mig...jag orkar inte ....hur ska jag klara det????
Börjar nästan gråta av bara tanken att jag inte kommer undan...jag måste gå dit:(

Jag vet inte om jag ska ringa Carina på facket??? vad ska jag göra??? orkar jag ta upp kampen för att få känna mig värdig att gå till jobbet ??? Vad ska jag göra??? Hjälp mig då någon för helvete:(

I går gick den årliga kräftskivan hos Tjalle o Marie av stapeln...men efter att ha smuttat på välkomstdrinken insåg jag att jag inte alls hade något intresse av att dricka alkohol nu heller så jag körde istället.
Det var i alla fall en skojig tillställning, med detta helt underbara gäng=)
Det plöjdes åker, skalades kräftor å snackades om både polisväsen, kossor och livet allt medans hurra ropen ekade över byn då någon lyckades fiska upp en bamsekräfta i skålen=) Det fanns 7 kg att leta igenom så ...;)
MEn jag är inte varken räk eller kräft människa i år heller trots att jag lyckades skala dom utan större problem i år...kopplade bort lite att man kokat dom levande och att dom e djur:(

Jag har ångest...ÅNGEST...funderar på att preparera mig med lugnande så det är i god verkan då jag ska jobba i morgon.



Proppmätt lillkisse


Har insett i dag att jag nog ska utbilda mig till djursjukvårdare eller liknande i alla fall...det är DJUR jag ska vårda inte massa crazy people i blå nattlinnen inspärrade i en korridor (som jag då).

marie fick mig att fundera på ett å annat i går på kräftskivan...och varför inte göra det jag känner egentligen???
Varje gång ett djur kommer till mig och behöver hjälp känner jag att det är DETTA JAG VILL GÖRA!!!
Jag känner att jag ÄR NÅGON...för någon och att jag blir bekräftad tillbaka av djuret.
Att känna att jag gör något som är viktigt...både för mig och de djur som kommmer till mig.

Ska börja leta utbildningar nu ....hoppas jag hittar någon snabbt så jag kan hinna söka direkt till våren...









Kommentarer
Lina

Jag saknar med missen.. :(

2009-09-08 - 20:58:49
URL: http://linaaj.blogg.se/
Nattjobbare

Tyckte det såg lugnt och skönt ut för dig på jobbet idag, iaf när jag var inne:) Ingen chef där då iaf... Skönt..



Klart du ska bli Djurvårdare... Efter det man läser här inne så är du ju klockren på det...

Kämpa mot det!

2009-09-08 - 22:56:47

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0