DBT SUGER

   2009-11-20 - 07:33:14
Trodde aldrig jag skulle sitta här och skriva detta!!!
Men terapin e SKIT!!!
Sedan jag frågade om jag får byta terapeut för att den jag har some lika gammal som jag själv inte ger mig speciellt mycket längre...det var då allt egentligen började!!!

Nu står jag här:
I går var jag på individualterapi och hade en hel sida med punkter jag ville ta upp....och vad händer jo!!!
Hon ska ta upp terapistörande beteenden och sen handlar hela sessionen plus övertid därtill om att jag är så jävla DÅLIG!!!
När jag bloggar så är jag aktivt passiv för jag får tydligen andra att agera på mina inlägg menar hon...:S jaha stöd tycker jag annars att det kan liknas med:S
Jag pratade med gruppterapeuten i onsdags om varför jag är som jag är i gruppen och inte hänger med för det är kaos då jag inte vet om jag får gå längre eler inte, jobbet villl veta, nytt sjukintyg ska utformas nästa vecka med läkaren och jag har ingen aning om någonting alls....nä då har jag TYDLIGEN nämnt min terapeuts namn i mitt och gruppledarens samtal och jag fick henne att agera -Frida du är aktivt passiv...!!! jaha å jag fick tydligen inte prata med gruppterapeuten fast det var gruppen det rörde. sen var min terapeut med på gruppen i onsdags och hon satt mitt emot mig...och jag hade ett papper jag antecknade DBT på....INGET ANNAT då menade hon att jag var medveten om att hon satt mitt emot och därför skrev saker på mitt papper som hon skulle läsa som inte hade med gruppen att göra för att jag ville hon skulle gå igång och agera!!! Jag har läst pappret igen och det är enbart anteckningar om terapin och jag har även läst det för Miss Li och hon tycker detta är sjukt!!!
I går på sessionen fick jag veta att jag kastat min terapeut på soptippen IGEN!!! hon kämpar minsann så mycket men jag har bara kastat bort henne...precis samma saker säger hon till Miss Li....:S
Jag får inte prata med min läkare för då är jag aktivt passiv, men hon har samtidigt sagt att jag är den som ska ta kontakt med honom själv och hon har nu ordnat en tele tid till honom igen. men hur ska jag kunna få fram ett ord när jag inte får ptrata med honom???
jag får inte prata om min terapi med mina vänner eller någon alls...det har hon till och med satt upp som en punkt på mitt dagbokskort att jag ska fylla i om jag gjort....det är heeeelt groteskt sjukt...hon försöker ju få en att må dåligt...!!!
jag bröt ihop fullständigt i går och grinade som ett djur hela sessionen och hela vägen hem!!!
nu har jag tagit ett väldigt STORT BESLUT!!!
Jag kommer inte att gå tillbaka till terapin mera!!!

När jag börjar tänka på att jag inte vet om jag får fortsätta terapin och att jobbet behöver veta för att 2 ska vara tjänstelediga och cheferna ska på semester och vi är typ 5 anställda...nej då ska jag bara tänka att det jag vet NU är att gruppen slutar i december, individualterapin slutar i januare om det inte blir förlängt för att min terapeut anser att vi har en stor konflikt:S som måste redas ut men som hon spär på med skit hela tiden...!!!
jaha...VEM i hela världen kan leva med denna ovisshet?????

Nu är jag trött på sekten!!!!
Nu lämnar jag in mitt där...jag ska se till att få en tid med min läkare då han ringer 26e och då ska min mamma följa med!!! Då får dom minsann reda ut saker å ting.

man får även kastat på sig hela tiden att jaaa dbt kanske inte är någonting för dig....men hallå ...jag har ju jobbat sista året heltid och haft terapi jag har inte hängt med som jag känner attt jag borde gjort och vill gå ett år till...vad är så svårt att fatta??? för att jag sen mår skit då jag kommer till terapin för att jag aldrig får ett svar...nej då är det ingenting för mig...ok!!!
Då sa jag att ja men jag har ju frågat min läkare om andra alternativ, men fick inget svar för han skulle ju prata med min terapeut med!!! Då sa min terapeut till mig att ja men det är ju väldigt lång väntetid inom psykiatrin med...jaha sa jag men min gruppledare sa att dbtn ser till att man har en annan kontakt om det behövs innan man lämnar in...ja kontakt ja men det är inte samma sak som behandling fick jag till svar då!!!
 
Nu skiter jag i detta!!! hon och min läkare motarbetar att jag vill ha en riktig utredning och nu har det gått ELVA år!!!! utan att jag fått en !!! Nu jävlar ska dom fan få se VEM dom har att göra med!!!!
Ska inte terapin stärka folk istället för att trycka ner dom?????  och nu handlar det ju om fler än mig !!!
Det är NU kampen börjar lilla gumman!!



Puss på er alla....från en som e för FRISK för sån här skit!!!!

Kommentarer
Kusin Malin

Jo, vitsen med terapi är ju att stärka folk... Och om du inte trivs med din terapeut är det väl klart att du ska byta! Terapin är ju för din skull, inte för hennes..! Men att sluta helt tycker jag inte du ska göra. Du behöver någon som hjälper dig. Även om kanske inte just hon är den som borde göra det.

Puss & Kram

2009-11-20 - 21:35:24
Nickan

Jag fattar ingenting....allt detta låter ju helknas!

DBT och all annan terapi skall ju hjälpa och inte stjälpa....

Visst kan det vara tufft ibland och många gånger har man svårt att se meningen med det, men det här låter faktiskt inte som att det är något bra.

Stå på dig och se till att du får byta terapeut. Dom kan ju inte bara stänga dörren och slänga ut dej....eller?

Kram och hoppas det ordnar sig!!!!!

2009-11-21 - 15:50:02

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0