TANDLÄKARE ÅT FOLKET=)

   2009-06-25 - 21:09:39
Ok...jag fick lite cool respons på mitt inlägg igår angående min gratis tandvård jag har pga min borderline=)
Jag tänkte att jag ska ta och förklara detta då....

hrrm hrrrm...ok nu börjar jag!!!


Jo så här är det....jag biter ihop mina käkar ganska mycket och tog upp det med min läkare efter att tidigare ha varit och fått muskel-avslappnande övningar för käkarna hos tandläkaren som e omöjliga att både göra och komma ihåg att göra...min läkare hade inte tagit något liknande vidare tidigare, men lämnade det vidare till den som ansvarar för tandvårdskorten. Tanken var att jag ville ha en bettskena...
Så kom ett litet grönt kort på posten som följer ens frikort...och eftersom jag i princip alltid har frikort så har jag alltså gratis tandvård i alla fall just nu till om ganska exakt ett år...(2010)
Det innebar för mig att jag fick min bettskena som tandläkaren ansåg jag skulle ha (värde 3800:-) samt alla besöken. (om jag inte haft frikortet utan hållit på med högkostnadskort så hade det kostat 150 kr per besök vad det än gäller)
jag har även varit där och lagat en tand...varit på vanlig koll, och även 2 akuta besök då jag haft ont ...men det finns inget fel på det...så mitt råd nu ...HÄVDA ATT NI BITER IHOP KÄKARNA SOM STRESS SYMPTOM....VARE SIG NI GÖR DET ELLER INTE...ta det med er läkare...ta mig gärna som exempel att jag fått det då jag tog upp det med min läkare i psykiatrin...se sedan till att gå dit och fixa ALLA problem om ni harnågra medan det är GRATIS!!!!!!



*höh höh kolla mina gaddar rå*


Jag som älskar att gå till tandläkaren springer där hela tiden nu;) fast jag egentligen inte har nån anledning....

By the way...skulle plocka fram mina 2 bettskenor som numera är sambos i en av askarna...hahahhaa vet ni vaaaaad......jag har inte kollat till dom på någon månad eller så....och dom var nu LUDDIGA:O (mööööööööööööögggggeeeeeeeel) *HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA*

Tycker det var lite charmigt....jag greja dock till de direkt:P
Jag använder min bettskena till å från...å känner mig som en näbbgädda när jag lääsccchhpaaandeees ringer folk å säger god natt med den snyggingen i munnen=)

men seriöst...TVEKA INTE!!!!

Använd allt som kan fås...utnyttja er diagnos för sjutton...lite ska man väl ha för allt lidande man har..:S

Jag har förresten en hemlighet...i 3 dagar har jag varit så sjukt lycklig, orkat skitmycket...har städat hela lägenheten grundligt...skuttat upp ännu tidigare på morgnarna...inte haft så värst mycket aptit och på jobbet i dag undrade Lina hur fan jag kunde vara så PIGG klockan 8 på morgonen....det finns en hemlighet..,..och tydligen märks det ju utåt med...min terapeut sa i dag att det hänt något med mitt uttryck i ansiktet...och jag ORKAR ORKAR ORKAR!!!!

jag är GLAD, sprudlande....istället för att vara rädd för chefen så snurrar jag omkring och sliter som ett arsle på jobbet, men jag gör det för att det är kul för att jag e så uppåt och inte ens tänker på det...!!!

jag kan berätta vad jag gjort (gör) men jag vill inte göra det här...det finns en sak som troligtvis även hjälper med denna effekt på just dig...men jag ber er lämna e-mail adresser om ni vill veta vad....(låter som om ja e en hallick eller en drug dealer hahahaha)

nåja...lycklig e jag...den lilla nackdelen e att man aknar dessutom lite på nätterna o e svinpigg, fast jag har lyckats somna om:)



Puss på alla glada gaddar i vårat land....å jag älskar er allihopa som läser min blogg...glöm nu inte det...utan er hade jag inte ens behövt skriva detta inlägg.....tänk på det ni=)



*MWAH*







Glöm nu inte vad jag sagt att ni ska göra!!!


Kommentarer
Kusin Malin

Härligt att du mår bra! :-D Jag är dock skeptisk till metoden du använder........

2009-06-25 - 21:14:38
Nickan

Hi hi... Jag tror jag vet, viftar med handen ;)

Kan ju säga så mycket utan att avslöja för mycket, att ibland kan det vara bra att testa vissa saker....(allt skrivet med tanke på ditt inlägg häromdagen.....)

Kram på dej!

2009-06-25 - 21:35:56
URL: http://acinna.blogg.se/
Candy

Sms din hemlighet ;O

2009-06-25 - 22:16:24
URL: http://candytehzombieslayer.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0