ADHD?

   2009-06-22 - 20:57:42
Känner att jag mer och mer tappar respekten för mitt eget liv, min kropp och min själ....jag skiter i om jag har ärr överallt...jag skiter i om jag skulle göra en misslyckad tatuering...jag skiter i om jag lever eller dör!!!

Har läst om ADHD för vuxna....mest för at en del personer i min omgivning tjatar om att det stämmer in på mig...så nu har jag kollat till slut....resultatet som följer blir att det mesta stämmer....*skrämmande*
Känns ungefär lika RÄTT som då jag fick min borderline diagnos och läste om det ...att jag hittat mig själv lixom:(




 
OBS: Betrakta kriterierna som mötta enbart om beteendet förekommer betydligt mer frekven
t än hos andra personer i samma ålder.
ADHD HOS VUXNA  En kronisk störning där åtminstone tolv av följande punkter återfinns:  
1. En känsla av att aldrig få någonting gjort
2. Svårt att organisera göromål
3. Kronisk ångest eller svårigheter att komma igång
4. Många projekt på gång samtidigt; problem att fullfölja
5. Tendens att säga vad som faller en in, ofta utan tanke på
omständighet eller tidpunkt
6. Ständigt sökande efter nya stimulanser i tillvaron
7. Blir lätt frustrerad, uttråkad
8. Lättdistraherad, svårt att fokusera koncentrationen längre tid,
"glider lätt iväg" i tankarna
9. Ofta kreativ, intuitiv, hög intelligens
10. Svårigheter att "gå den formella vägen", följa den etablerade,
korrekta proceduren
11. Otålig; låg tolerans mot frustration
12. Impulsiv, verbalt och/eller i handling
13. Tendens att ständigt oroa sig i onödan
14. Känsla av att något negativt kommer att hända, osäkerhet
15. Känslo-svallningar, humöret åker berg-och-dalbana
16. Rastlöshet
17. Tendens att fastna i missbruk
18. Kroniskt dåligt självförtroende
19. Felaktig själv-bild
20. Familje/släkt-historia av ADHD eller andra problem med impuls-kontroll
och humörsvängningar













För övrigt har Åsa gett mig tre små musungar...
dom e helt underbara och
skuttar som små kängurur...:S
Dom verkar klara att äta riktig mat i alla fall alla tre
så jag hoppas jag slipper
nappa dom..tar dom själv här i mitt eget hem
istället för att dom ska hamna direkt på viltjouren...
bättre jag har dom här så
kan jag släppa dom snabbt i skogen då dom e redo=)















Kommentarer
Candy

Aww så söta dom små "musarna" :P va ^^

2009-06-22 - 23:06:16
URL: http://candytehzombieslayer.blogg.se/
Marille

hoppas du kan släppa ut dom idag som planerat =)

å du å jag och ADHD+borderline, bra liv hehehe

2009-06-23 - 09:42:31
URL: http://marilles.blogg.se/
Nickan

Hej,

Hittade din blogg av en slump och har läst lite nu o då, men aldrig kommenterat.

Jag fick diagnosen Borderline för några år sedan och har gått i DBT sedan dess. För ett år sedan fick jag genomgå en ADHD utredning och fick också den diagnosen. Kriterierna för dessa båda är väldigt lika. Det är inget ovanligt att båda.

Lycka till med de söta musungarna!

Nickan

2009-06-23 - 17:40:10
URL: http://acinna.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0