STACKARS RÅDJURET

   2009-01-04 - 07:23:14
Jaaa en del ger sig då fan aldrig...i går lånade Idde-Pidde sin mammas bil efter jobbet och sen ringer han och säger att han krockat med ett rådjur....*suck* andra olyckan på mindre än en månad...jag åkte dit med något att markera med eftersom han inte hadfe något och han inte hittade rådjuret först.
När jag kom hade han hitat det stackars lilla olyckliga djuret och det låg i snön...det hade dött av smällen och på sidan var pälsen helt renrakad då den slagit emot och krossat framlyktan på bilen som nog rakat av pälsen på kuppen.
Jag kände på den och den var faktiskt död på riktigt, men den var fortfarande varm:(
Jag visste precis var han var då han ringde fär på morgonen då jag åkte hem så var det ett gäng rådjur precis där på vägen nu är dom en mindre...fan vad det är sorgligt.

kan man inte sätta upp mer viltstängsel runt våra vägar?? ja det kanske kostar, men låt då för fan företag sponsra dom och sen få sätta upp en skylt här o var på staketet vad fan gör väl det???!!!

RÄDDA DJUREN !!!!!
RIP!!!




Obs rådjuret på bilden har inget med bloggen att göra
arkivbild;

Kommentarer
Marie

duuu..ja tror dt e nån som borde ha bättre koll när han kör bil lr inte alls köra bil

2009-01-04 - 16:51:42
URL: http://marilles.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0