JOEY-LEV NU **update**

   2009-01-28 - 07:17:59
I dag ska Joey till Valla...dom ska söva honom och fixa hans dumma tand och sen köra en sanering...hans tänder växer ju lite ojämt så de en del problem med dom genom åren...men nu när Joey har ett ganska kraftigt blåsljud på sitt lilla hjärta så har man varit orolig för att söva honom för han kan dö!!!
Men så sa Helene Backman, den mest erfarna veterinären som jag anse det (på valla) att det inte skulle vara någon fara. Hon opererade ju Joey i halsen för ett antal år sedan efter en skada han ådrog sig i Spanien med ju...och jag var dödsrädd att mista honom även den gången.

Måtte allt gå bra...jag tror inte på gud, men om jag gjorde det hade jag bett till honom att det skulle gå bra för Joey...jag klarar inte om han inte vaknar igen.....




Fortsättning följer....




Mattes virvelvind...som fyller mitt liv med all den glädje och kärlek jag behöver!!!



*****UPDATE*****

TRETUSENFYRAHUNDRA KRONOR ...japp det är vad det kostade att lösa ut min gosebulle på Valla i dag...och han är värd varenda spänn!!!
Var orolig på jobbet i dag men veterinären Helene lovade att de skulle vidta de allra mesta säkerhetsåtgärderna och att hon skulle ringa vid minsta fråga eller sak som hände under dagen. Hon VET hur orolig jag är för min älskade vovve och hur oerhört viktig han är för mig!!!
AGRIA e ju som känt rätt dumma i huvet å ersätter inte tänder trots att det här handlar om en medfödd defekt at hans tänder är sneda ...det skiter dom i och betala inte en spänn till mig...trots att jag nyss dessutom höjt Joeys försäkring hos dom.

Det var jobbigt att lämna skrutt i dag ...han satt och såg efter oss och gläfste när vi gick...:(
Som tur var så håller det ju på att göras om på jobbet i full fart så jag hade 4 snygga karlar bakom disken i dag som pysslade med el, byggnation mm mm ...snackade med en av dom ganska mycket om boxning, tatueringar, el  å massa annat ....
När vi väl kommit till Valla och dom äntligen ropar på oss och jag betalat de 3.400 spännen så sitter han där mitt framför mig...blodig i hela ansiktet, ynklig, svullen och ledsen...men han blev glad då vi kom så klart.

Dom hade dragit ut 3 tänder på honom...han har tandlossning, men nu har han en bra grund igen i alla fall...jag kommer hålla efter tänderna på honom som vanligt och börja borsta dom igen varje kväll om en vecka då han inte har ont längre.
Har fått hämta ut svullnadsdämpande/smärtstillande medel till honom med.

På vägen hem hände något som aldrig tidigare hänt och jag förstår det till 100%
joey satt i mitt knä, vinglig på benen och gnällig efter narkosen...det blev varmt i mitt knä och jag skojade att jahapp nu kissade han på mig...när vi kom hem och klev ur bilen konstaterade jag att jag var skapligt blöt på låren och i skrevet...hahahaha precis som om ja hade pinkat ner mig tänkte jag förtjust och bar upp Joey.
vi skulle bara hämta mitt VISA-kort så vi åkte ner med hissen igen direkt.
Då börjar joey trampa omkring som en galning och pipa och jag ser droppar på hissens golv...shiiiiit tänkte jag ...akstar upp hissdörren och upp med porten...ut flyger en vovve på ostatiga ben och slänger sig i första rabatt och bara KISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSAR!!!!!
Älsklingen har ju inte kissat på hela dagen för 17:( men han ville inte kissa då vi gick till bilen från Valla heller...då ville han bara in och iväg!!!

När vi kom hem igen fick han 300 gram skinka och sen somnade han gott mellan oss i soffan.

han får verkligen både kissa, kräkas och fnysa snor på mig hur mycket han önskar...det gör mig verkligen ingenting!!!!!
Är inte det riktig jävla kärlek när man känner så????????????????????????????????????????????

Nu har vi kollat på uppdrag granskning om spanska gatuhundarna igen ...det var en uppföljning...och nu sitter jag på chatten med programledarna ....en av mina frågor kom med....

Fråga:kan ni inte ha ett program om att invandrare tar med sig andra sjukdomar från andra länder också som är betydligt mer smittsamma än leshmania??? AIDS tex????? i så fall kan man ju inte släppa människor heller över gränsen:(frida Knutsson
Svar:Så vitt jag vet finns det en tydlig lagstiftning som gäller alla människor som bär på farliga smittsamma sjukdomar. denna lag omfattar alla, såväl infödda svenskar som invandrare.Kenny Adersjö


Nu ska jag gå en sväng med Joey, sen ska jag krypa ner i sängen med min underbara skrutt mellan fötterna....:) I morgon ska han vara hos rufus, det kan ju bli lite jobbigt för honom, men vi hade ingen annan som kan ta honom för den dam....öööh...kärring som skulle vara dagmatte har nu plötsligt backat....jävla ceeepeee!!!!!


Godnatt.....å se till att adoptera massa dogs nu people!!!!!!

Kommentarer
Anonym

härligt att de gick bra för jossan=)

sorry, men palla adoptera hund fniss

2009-01-29 - 16:45:34

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0